כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הדירה נפגעה מפגז

בגיל 96: ניצול השואה נהרג בהפגזה רוסית

ניצול שואה אוקראיני נהרג על ידי כוחות רוסים בחרקוב. על פי הדיווחים, בוריס רומצ'נקו בן ה-96, ששרד את מחנות הריכוז בוכנוולד, פנמונדה, דורה וברגן בלזן, נהרג ביום שישי האחרון, "כדור פגע בבניין הרב-קומתי בו התגורר ודירתו נשרפה"

בגיל 96: ניצול השואה נהרג בהפגזה רוסית
בוריס רומצ'נקו צילום: קרן ההנצחה של מחנות הריכוז בוכנוולד

קרן ההנצחה של מחנות הריכוז בוכנוולד ומיטלבאו-דורה, פרסמה כי בוריס רומצ'נקו בן ה-96 ששרד את מחנות הריכוז בוכנוולד וברגן בלזן, נהרג בחרקוב שבאוקראינה על ידי הרוסים.

הוא שרד את מחנות הריכוז בוכנוולד, פנמונדה, דורה וברגן בלזן, אך הוא נהרג ביום שישי האחרון בגילו המופלג על אדמת מגוריו. נכדתו של רונצ'נקו אמרה לקרן, כי בניין הדירות בו התגורר נפגע מפגז רוסי.

משפחתו סיפרה כי "בוריס רומצ'נקו עבד באינטנסיביות על זיכרון פשעי הנאצים", והיה סגן נשיא הוועדה הבינלאומית בוכנוולד-דורה. הקרן פרסמה כי "כדור פגע בבניין הרב-קומתי בו התגורר ודירתו נשרפה".

בשנת 2015 נאם רומצ'נקו בחגיגת יום השנה לשחרור מחנה הריכוז בוכנוולד. בטקס הוא הקריא התחייבות שכתבו ניצולי בוכנוולד "לבנות עולם חדש של שלום וחופש".

בוריס רומצ'נקו נולד ב-20 בינואר 1926 בבונדארי ליד סומי וגורש לדורטמונד ב-1942, שם נאלץ לבצע עבודת כפייה במחתרת. הוא ניסה להימלט אך נתפס ונשלח למחנה הריכוז בוכנוולד בינואר 1943, משם הוא הועבר למספר מחנות ריכוז נוספות, באחד המחנות היה עליו לסייע בבניית מחנות ריכוז נוספות.

הקרן פרסמה כי "מותו הנורא של בוריס רומצ'נקו מראה עד כמה מאיימת המלחמה באוקראינה על ניצולי מחנות הריכוז". יחד עם 30 אנדרטאות נוספות, הקימה קרן בוכנוולד ומיטלבאו-דורה רשת סיוע לקורבנות לשעבר של הנאצים באוקראינה.

ניצול שואה מלחמת אוקראינה רוסיה ולדמיר פוטין בוכנוולד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד