כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הטבח של פוטין נמשך

קייב: שמונה הרוגים במתקפה רוסית על קניון

הפגזה רוסית על קניון בבירה קייב, הותירה מכתש ענק והורגשה ברחבי הבירה האוקראינית. גם בנייני מגורים סמוכים נפגעו. שמונה אזרחים נהרגו. "אמצעי לחימה האסורים על פי החוק הבינלאומי" | הרוסים טוענים כי המקום שימש למחסן משגרי רקטות ולכן הותקף

קייב: שמונה הרוגים במתקפה רוסית על קניון
כבאים מחלצים גופות צילום: שירותי החירום של אוקראינה

לפחות שמונה בני אדם נהרגו בקייב, בירת אוקראינה, לאחר שכוחות רוסים הפגיזו מרכז קניות גדול בצפון מערב העיר בשעת לילה מאוחרת (ראשון). מספר ההרוגים עודכן על ידי הרשויות לאורך היממה, לאחר שתחילה דווח על ארבעה מקרי מוות ובהמשך שישה, הערב כבר מדווחים הרשויות כי מניין הקורבנות עלה לשמונה בני אדם.

הרשויות פרסמו הצהרה בטלגרם לפיה בליל ה-20 במרץ השתמשו הכוחות המזוינים הרוסים ב"אמצעי לחימה האסורים על פי החוק הבינלאומי" כדי לבצע "מתקפת טילים במרכז הקניות רטרווויל, המבנה נפגע מפצצה כבדה שריסקה כלי רכב חונים והותירה מכתש באורך של כמה מטרים מול הבניין בן עשר הקומות, שנותר חרוך".

כל חלקו הדרומי של הקניון נהרס וכך גם חדר כושר בחניון. הרשויות דיווחו, כי "לאחר התקיפה, שהתרחשה ביום ראשון בשעה 22:48 שעון מקומי, הוזעקו שירותי החירום בשל שריפה, ולאחר מספר שעות הם הצליחו להשתלט על הלהבות". ביום שני בבוקר חיפשו כבאים וחיילים אחר קורבנות נוספים בהריסות המרכז המסחרי. ומספר ההרוגים עלה לשמונה.

תושבי בניין דירות סמוך שחלונותיו התפוצצו מההדף, סיפרו לתקשורת המקומית כי ראו משגר רקטות נייד ליד הקניון מספר ימים קודם לכן.

משרד ההגנה הרוסי מסר כי המרכז המסחרי שהותקף אמש בקייב שימש כמחסן למשגרי רקטות ולא פעל כמרכז מסחרי. "בלילה של ה-21 במרץ, סוללת משגרי רקטות אוקראינית ובסיס אחסון לתחמושת שלה במרכז קניות הושמדו על ידי כלי נשק ארוכי טווח ברמת דיוק גבוהה", אמר דובר המשרד איגור קונשנקוב.

הרוגים ופצועים קניון קייב מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד