ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024
יפרסמו לצרכי תעמולה?

תרגיל ההתחזות שעשו הרוסים לשרים הבכירים בבריטניה

בבריטניה מאשימים את הרוסים שמתחו את שר ההגנה ושרת הפנים הבריטים, לאחר שאדם המקושר לקרמלין התחזה לראש ממשלת אוקראינה ושוחח עמם. כעת עולה חשש כי הרוסים יפרסמו קטעים מהשיחה לצרכי תעמולה

תרגיל ההתחזות שעשו הרוסים לשרים הבכירים בבריטניה
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

בממשלת בריטניה האשימו היום (שני) את רוסיה כי בשבוע שעבר גורם המקושר לקרמלין התקשר בעורמה לשר ההגנה ושרת הפנים הבריטים תוך שהוא מתחזה לראש ממשלת אוקראינה, דניס שמיהאל.

לפי מקורות במשרד ההגנה הבריטי, השיחה התקיימה במשך עשר דקות. ביום חמישי בשבוע שעבר כתב בטוויטר שר ההגנה הבריטי, בן וולאס, כי הוא הורה לפתוח בחקירה לאחר שמתחזה שטען להיות ראש ממשלת אוקראינה יצר עמו קשר וניהל עמו שיחה. "היום נעשה ניסיון על ידי מתחזה שטען כי הוא ראש ממשלת אוקראינה לשוחח עמי. הוא העלה כמה שאלות מטעות ולאחר שהתחלתי לחשוד בו סיימתי את השיחה", כתב וולאס בחשבון הטוויטר ביום חמישי האחרון.

הוא הוסיף: "שום כמות של מידע כוזב ותכסיסים מלוכלכים מצדה של רוסיה לא תצליח להסיט את תשומת הלב מהפרות זכויות האדם והפלישה הלא חוקית לאוקראינה. ניסיון נואש".

גם שרת הפנים, פריטי פאטל, טענה כי הייתה מטרה למתיחה. "זה קרה גם לי מוקדם יותר השבוע", היא כתבה בטוויטר. "ניסיון פאתטי לפלג אותנו בתקופה כזו קשה. אנחנו עומדים לצדה של אוקראינה". גם שרת התרבות, נדין דוריס, סומנה כמטרה, אך הרוסים לא הצליחו ליצור עמה קשר.

בריטניה רוסיה התחזות מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד