כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
היום ה-26 ללחימה

זלנסקי: "לא נקבל אולטימטום, הם צריכים להשמיד את כולנו"

הנשיא זלנסקי דחה את האולטימטום שנתנה רוסיה לעיר מריופול "להיכנע", ואמר כי "אוקראינה לא יכולה לקבל שום אולטימטום מרוסיה", הם יצטרכו להרוג את כולנו, לא תהיה כניעה"

זלנסקי: "לא נקבל אולטימטום, הם צריכים להשמיד את כולנו"
ולודימיר זלנסקי צילום: צילום מסך

ביום ה-26 ללחימה, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לא מראה סימני שבירה והתרפסות. הוא דחה היום (שני) בראיון לכלי תקשורת ציבוריים באוקראינה, את דרישת רוסיה מעיר הנמל מריופול להיכנע. "אוקראינה לא יכולה לקבל שום אולטימטום מרוסיה. קודם כל, יצטרכו להשמיד את כולנו, רק אז נכבד את האולטימטומים שלה", אמר נשיא אוקראינה וציין: "לדוגמה הרוסים אומרים, תן לנו חרקוב, תן לנו את מריופול, תן לנו את קייב. אז לא תושבי מריופול, ולא תושבי חרקוב או קייב יכולים לעשות זאת".

הוא הוסיף כי גם בערים שכבר נכבשו על ידי הרוסים, כמו מליטופול או ברדיאנסק, "כשהם (חיילים רוסים) נכנסים, האנשים לא נכנעים. (הרוסים) מרימים את הדגל הרוסי, האנשים מורידים אותו. הם הרגו אדם. כן, האנשים התחבאו, אבל בלילה הם יצאו והורידו את הדגל שוב. מה הם רוצים? להרוס את כולנו? נוכל להגשים להם את האולטימטום רק כשאנחנו כבר לא שם", הדגיש זלנסקי.

על רקע הדברים הללו, מפרסם הצלב האדום, כי עדיין אין להם גישה לעיר מריופול, המוקפת בצבא הרוסי ומוקד המלחמה העיקרי בימים האחרונים. כך אמר נשיא הפדרציה הבינלאומית של הצלב האדום, פרנצ'סקו רוקה, לאחר ביקור באוקראינה.

בהצהרה ששודרה באופן וירטואלי מהעיירה סיראט שברומניה, על הגבול עם אוקראינה, אמר רוקה כי לא הצלב האדום האוקראיני ולא הוועד הבינלאומי של הצלב האדום יכולים לבצע פינוי אזרחים או להביא סיוע הומניטרי לעיר הנצורה.

"מאות אלפי אנשים עדיין נמצאים שם ללא חשמל ומים", אמר רוקה, שביקר בימים אלה במטה האוקראיני של הצלב האדום שהועבר על ידי המלחמה מקייב לוויניצה, גם היא ליד הגבול עם רומניה כדי לפקח על המבצע של הסיוע ההומניטרי במדינה.

אולטימטום מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי מריופול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד