י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

האסיר ובת העסקן • 'אסיר יפן' התארס עם בת המשחרר

סוף טוב - מזל טוב: יעקב יוסף גרינוולד התארס עם בתו של הרב יודל יאקאב, עסקן שפעל לשחרורו • החותן לעתיד בשיחה מיוחדת עם 'בחדרי חרדים': "אישיותו מיוחדת"

השתחרר והתארס. יעקב יוסף גרינוולד
השתחרר והתארס. יעקב יוסף גרינוולד

האסיר ובת העסקן: יעקב יוסף גרינוולד, אחרון 'אסירי יפן' שהשתחרר מהכלא היפני, התארס אמש (א) בשעה טובה ומוצלחת עם בתו של העסקן שפעל לשחרורו - יודל יאקאב.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי השדכן היה הדיין הגרחיד"א וויס, רב קהילת חסידי סאטמר באנטוורפן, ומי שהיה הדמות הרוחנית שעמדה מאחורי ועד הפעולה לשחרור האסירים מהכלא היפני.

המשוחרר הראשון שהתארס לאחר השחרור היה יואל גולדשטיין, שזכה לכינוי 'האדמו"ר מיפאן'. הוא יתחתן בחודש הבא עב"ג צירל שפירא במנצ'סטר.

כעת נותר להמתין לאירוסיו של הצלע השלישית בחבורה - יוסף בונדו.

יודל יעקאב עצמו קורן מאושר. השיחה עם 'בחדרי חרדים הוא אומר: "קשה לי להיזכר מתי הרעיון עלה לראשונה בראשי. אני כן זוכר את הפעם הראשונה שפגשתי את חתני לעתיד. זה היה בערב בדיקת חמץ, חודש וחצי אחרי שהבחורים נעצרו.

"היינו שלושה: החיד"א וייס, עו"ד ציבין ואני. עלינו על טיסת אל על להונג קונג, ומשם נסענו לטוקיו. הבחורים ישבו בבתי כליאה נפרדים, במרחק נסיעה של כשלושת רבעי שעה. אני זוכר כשנפגשתי לראשונה עם חתני לעתיד. מאוד התפעלתי. ראיתי לפני בחור צעיר בגיל פחות מגיל עשרים, חדור אמונה וביטחון, למרות התנאים הקשים שבהם הוא היה נתון, ללא מזון מבלי יכולת לתקשר, הוא אפילו לא ידע מילה אחת באנגלית או בשפה המדוברת בטוקיו.

"מאז כבר בקרתי אותו ואת חבריו המון פעמים, לפחות 25 פעם. בכל פעם התפעלתי מחדש מכוח האמונה של הבחור העדין הזה. ההתפעלות שלי הגיעה לשיא כאשר במהלך המאסר עלתה שאלת הגשת הערעור שהגיש הבחור גולדשטיין. עורכי הדין אמרו לנו שהגשת הערעור עשויה להביא לדחיה של שנה בטיפול בתיק של יעקב יוסף גרינוולד.

"המשמעות היתה הקרבה של שנה בכלא הנורא, עבור סיכוי לשחרורו של חבר. שאלנו את יעקב יוסף, והוא נתן את הסכמתו מיד, ללא שמץ של הרהור. ואז הבנתי את גדולתו של הבחור".

• מי היה השדכן?

יודל: "הקב"ה, אבל מי שדחף כל הזמן ונתן לנו את ברכתו היה האדמו"ר רבי דוד אבוחצירה שאיתו התיעצנו לאורך כל הדרך, וכמובן החיד"א וייס מאנטוורפן, שמכיר את הבחורים מאז תחילת הפרשה".

• האם לא חששת מהנזק הנפשי של בחור שחי במשך שנים בכלא?

"קבלנו את כל הברכות של כל הגדולים, וכמי שמתעסק בפדיון שבויים כבר ראיתי אסירים שישבו פחות זמן בכלא, וניזוקו נפשית. את הנזק רואים מיד. ברוך ה' הכלא רק חיזק ועיצב את אמונתו ואישיותו המיוחדת של חתני לעתיד", אומר ר' יוד'ל בביטחה.

האירוסין יתקיימו היום באולמי ספינקא ברחוב דונולו. החתונה תתקיים בחורף, "אני וחתני ניסע גם לחתונה במנצ'סטר", אומר אבי הכלה ורץ להכין את האירוע שיתקיים היום בערב.

גרינוולד התארס עסקן יאקאב יפן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד