כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

המשגיח שפך מים רותחים • ירצה 5 חודשי מאסר

משגיח כשרות, תושב ביתר עילית ואב ל-14, הושפל באופן קבוע על-ידי המותקף • לאחר תקופה של התגרויות, שפך עליו מים רותחים וגרם לו לכוויות קשות בפניו

 צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי
צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי

בית משפט השלום בירושלים הטיל היום (ב) עונש של 5 חודשי מאסר בפועל על משגיח כשרות, נשוי ואב ל-14 ילדים המתגורר בביתר עילית, על כך ששפך מים חמים על פרצופו של אדם אחר במקום עבודתו וגרם לכוויות ולפציעה קשה בפניו.

השופט איתן קורנהאוזר כתב בהחלטתו: "תופעת האלימות הינה תופעה קשה ומסוכנת, אשר קנתה לה שביתה בשגרה הציבורית. על מנת למגר תופעה זו, הביע בית המשפט לא פעם עמדתו, כי יש להטיל עונשים מרתיעים, תוך נתינת הבכורה לאינטרס הציבורי ולשיקולי הגמול".

מעדותו של המתלונן עולה, כי עבד עם משגיח הכשרות באותו מקום עבודה, נהג להכות בעורפו של הנאשם, מכה המכונה "נעימן", כל אימת שהוא הסתפר, מנהג שהנאשם ביקשו לחדול מביצועו. יחד עם זאת, ציין כי זהו מנהג במקום העבודה וכי נהג כך אף כלפי בעל המקום. המתלונן הכחיש את עניין ההשפלות וההצקות לנאשם.

אדם שעבד במפעל בו עבדו הנאשם והמתלונן, העיד כי המתלונן הציק לנאשם באופן תדיר, על בסיס יום יומי, לפחות במשך כשמונה חודשים קודם לאירוע. המתלונן נהג להעליב את הנאשם ואחרים במקום, בדיבורים בגסות, זאת כאשר הנאשם אינו מגיב.

הנאשם העיד כי המתלונן הציק לו במשך ארבע שנים באופן שיטתי: "המון פעמים שהיה עושה ככה, מוריד את המכנסיים ואומר את המילים האלה, וזה היה כמעט כל בוקר, אמר לי אמרו לך כבר היום את המילים האלה? זה היה הבוקר טוב שלו".

הנאשם טען כי המתלונן נהג להכותו בעורף. על אף שהזהירו מספר פעמים לבל יחזור על כך, המתלונן חזר על מעשיו. הנאשם טען כי ביום הארוע המתלונן קרא לעברו "זקן אתה לא שווה". לטענת הנאשם, הזהיר את המתלונן מספר פעמים כי ישפוך עליו מים רותחים אם זה ישוב על מעשיו, ולאחר שגם תלונה שהפנה לבעלי המקום לא הועילה: "הלכתי, חיממתי קצת מים דקה שתיים ורצתי שפכתי עליו את זה".

הנאשם הביע חרטה עמוקה והעיד כי לו היה יודע איזה נזק תגרום פעולה זו למתלונן, לא היה מבצע אותה.

השופט גזר עליו חמישה חודשי מאסר בפועל, בניכוי יומיים מעצר. שמונה חודשי מאסר אותם לא ירצה הנאשם, אלא אם יעבור עבירות אלימות מסוג פשע תוך 3 שנים מיום שחרורו. ארבעה חודשי מאסר אותם לא ירצה הנאשם, אלא אם יעבור תוך 3 שנים מיום שחרורו עבירת אלימות מסוג עוון, ופיצוי בסך 8,333 שקל למתלונן.
מים חמים משגיח כשרות כוויות פיצוי מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד