י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אחדות בחדרה: יו"ר דגל התורה עם תהלוכת חב"ד

משגיח ישיבת 'כנסת יצחק' זעם: איך מקורבו של הגר"ש אויערבאך משתף פעולה עם חב"ד • הרב בנציון נורדמן, הנהנה מגיבוי ראש הישיבה: "שיתוף פעולה מבורך שהיה מאז ומעולם"

הגר"ט נוביק. צילום ארכיון
הגר"ט נוביק. צילום ארכיון



האם מאבקי השליטה בציבור הליטאי עשויים להשפיע גם על תהלוכת ילדים לכבוד ל"ג בעומר בעיר מנומנמת כחדרה? ככל שהדבר תלוי במשגיח ישיבת 'כנסת יצחק' בעיר, נראה כי התשובה חיובית.

בהקלטה בלעדית - המתפרסמת לראשונה באתר 'בחדרי חרדים' - תוקף משגיח הישיבה, הרב טוביה נוביק, את יו"ר 'דגל התורה' בעיר, הרב בנציון נורדמן, על ששיתף פעולה עם שליחי חב"ד בארגון התהלוכה המסורתית של ל"ג בעומר.

קצת רקע: במודעות על התהלוכה שהתקיימה בעיר, מופיע גם לוגו של 'מדעים ויהדות', בית הספר בראשו עומד נורדמן, בו לומדים מאות ילדים. תלמידים מחרחרי ריב מישיבת 'כנסת יצחק' המקומית, השחיתו חלק מהמודעות, ואף זעקו בפני משגיח הישיבה על "שיתוף הפעולה הפסול עם חב"ד", כלשונם.

האזינו:


ל'בחדרי חרדים' נודע, כי אותם גורמים פרובוקטורים אף תכננו לחולל מהומה בשבת האחרונה בבית הכנסת של הקהילה המקומית, בעת שהרב נורדמן נשא דברים. אולם, לאחר שהובהר להם כי הוא זוכה לגיבוי מלא בכל פעולותיו מראש הישיבה הגר"י ארנברג - נמנעו מלעשות זאת.

אלא שאחד מאותם גורמים ששיתוף הפעולה היה לצנינים בעיניו, טרח להקליט את משגיח. בהקלטה שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים', אומר המשגיח בהתייחסו לנורדמן: "אני לא יודע בדיוק מה היה, יכול להיות שיש כאן אברכים שיודעים יותר, אך אין ספק שאנו מתנגשים איתו בזה. זה טוב שיראו לו את זה, הוא קיבל מסר מר' שמואל אויערבאך איך הוא עושה דבר כזה בלי לשאול אותו, הוא נחשב לתלמיד של ר' שמואל, הוא נחשב המייצג שלו, וכאילו נחשב שהוא הנציג שלו, אבל זה טוב, כל התערבות חיצונית שתוכיח לו שהוא שגה כאן שגיאה זה יהיה לתועלת".

עם זאת, בניגוד לדבריו של המשגיח, גורמים בביתו של הגר"ש אויערבאך מכחישים את הדברים. לדבריהם הרב נורדמן אכן מקורב לגר"ש, אך מעולם לא הועבר אליו מסר שכזה. "אם נאמרו לרב נוביק דברים שכאלה - על מסר שהועבר לרב נורדמן, היה זה כנראה להפיס את דעתו", הם מסבירים.

הרב נורדמן עצמו הגיב ל'בחדרי חרדים': "שיתוף פעולה מבורך וראוי היה מאז ומעולם בין כל מרכיבי הציבור הדתי והחרדי בחדרה, שום דבר לא השתנה והכל על מקומו עומד בשלום".

מארגני התהלוכה, והמודעה שחוללה סערה:





חדרה נוביק נורדמן ארנברג אוירבך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד