ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

מאה שערים: סייעו ללכודים בשריפה וקיבלו אבן בראש

כוחות משטרה והצלה הוזעקו לטפל בשריפה שפרצה במבנה בשכונת מאה שערים • קיצונים קיבלו את פניהם במטר אבנים וביצים • טכנאי חברת החשמל נפגע בכתפו מאבן • תמונות

צילום: קובי הר צבי, בחדרי חרדים
צילום: קובי הר צבי, בחדרי חרדים



מהומות במאה שערים: ברחוב בלכר בשכונה החרדית פרצה שריפה בבניין. כוחות כיבוי פעלו במקום לחילוץ לכודים והשתלטו על הדליקה. בשל סכנת קריסת המבנה, הוזעקו כוחות משטרה כדי להרחיק עוברים ושבים מהמקום - אלא שאז נזרקו לעברם אבנים.

קובי הר-צבי, צלם 'בחדרי חרדים': "יש עדיין עשן רב באזור והמבנה בסכנת קריסה. המשטרה הוזעקה וביניהם גם הבחינו התושבים בשוטרת. התושבים החלו להתפרע ויידו אבנים לעבר השוטרים".

אחד מהאנשים שהוזעקו למקום הוא אריה, טכנאי חברת החשמל, שהתבקש לנתק את החשמל באיזור כדי למנוע סכנת התחשמלות. הוא 'זכה' לאבן בכתפו.

אריה סיפר ל'בחדרי חרדים', כי לאחר שניתק את החשמל, המתין בצד לקבלת הוראות מקצין הכיבוי, כאשר לפתע חש חבלה עזה בכתפו, מאבן שנזרקה לעבר ראשו. "זאת בושה שאדם שבא לסייע להציל את חייהם של התושבים למניעת התחשמלות, מותקף ללא כל סיבה הגיונית".

בעיקר הושלכו חפצים ממבנה בית הכנסת 'אוהל שרה', ובמשטרה איימו שאם המהומות לא ייפסקו הם יפרצו למבנה.

בשעה 18:15 נמסר לכיבוי חילוץ והצלה ירושלים על שריפה בקומה שניה מתוך חמש בבנייו הממוקם ברחוב בלכר, עם לכודים בקומה שלישית. השריפה פרצה לאחר שהתפוצצו שני בלוני גז.

במקום פעלו שבעה צוותי כיבוי, כאשר במקביל נשמעו פיצוצים של בלוני גז. מהנדס מבנים מסוכנים הגיע לזירה, מאחר והיה קיים חשש לקריסת המבנה, והוא אבחן כי קיימת סכנת קריסה של המרפסת.

מתחקיר ראשוני עולה, שאדם המתגורר בקומה השניה, אסף כמויות גדולות של אשפה עד לגובה התקרה. האשפה בערה שעות ארוכות.

מדוברות 'איחוד הצלה' נמסר: "חובשים רבים הוקפצו לאירוע עקב דיווח על מספר רב של לכודים, למרבה הנס הלכודים חולצו בשלום, אזרחים ששהו בדירות בבניינים הסמוכים נפגעו כתוצאה מהעשן הסמיך וטופלו".

במקום טופלו שישה נפגעים. ארבעה נפגעו ופונו לבית החולים 'שערי צדק', במצב קל.

צילומים: קובי הר צבי, בחדרי חרדים



































צילום: דוברות כיבוי י-ם ובחדרי חרדים








מאה שערים ירושלים כיבוי דליקה אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד