ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

אביתר בורובסקי הי"ד, אב לחמישה מיצהר, נרצח בפיגוע

פיגוע בצומת תפוח: מחבל דקר למוות את אביתר בורובסקי הי"ד, בן 31, אב לחמישה מיצהר • המחבל חטף את נשקו, ירה לעבר כוח מג"ב, נורה ונפצע קשה

הנרצח, אביתר בורובסקי הי"ד
הנרצח, אביתר בורובסקי הי"ד



פיגוע דקירה בשומרון: אביתר בורובסקי הי"ד, תושב היישוב יצהר, בן 31, נרצח הבוקר (ג) בעת שעמד בטרמפיאדה בצומת תפוח על-ידי מחבל ערבי.

אביתר בורובסקי הי"ד, תושב יצהר בן 31, הותיר אחריו אישה וחמישה ילדים - הגדול בן 7 בלבד.

הנרצח, יליד כפר חסידים, התגורר ביצהר בחמש השנים האחרונות, ונמנה על צוות הביטחון של היישוב. אביתר הי"ד הוא הקטן מבין ארבעה אחים.

דובר מג"ב על הרצח הבוקר: "סמוך לשעה 8:00 בבוקר, ליד צומת תפוח, הגיע מחבל תושב טול כרם בשנות העשרים לחייו, חמוש בסכין, תקף את אביתר הי"ד בתחנת ההסעה במקום - ופצע אותו פצעים קשים.

"לאחר מכן לקח את נשקו של הנדקר - מסוג אקדח, וביצע ירי לעבר כוח משמר הגבול שהיה בסמוך למקום.

"לאחר שירה כדור אחד, נתקל המחבל במעצור באקדח, ובאותה עת לוחם מג"ב שהיה בתצפית הגיב בירי לעבר המחבל. לאחר שניות ספורות הצטרף לירי מפקד המחסום, תוך כדי הסתערות. כתוצאה מהירי ניטרלו השניים את המחבל.

"מד״א הגיע למקום, התחיל טיפול והחייאה של המתיישב, ולאחר מספר דקות נאלץ לקבוע את מותו. חובש מג״ב של גדוד אלון העניק טיפול ראשוני למחבל שפונה לבית חולים בילינסון בפתח תקווה במצב קשה. יש לציין כי זוהו על גופו שתי פגיעות".

זהו ההרוג הישראלי הראשון בפיגוע ביו"ש זה יותר משנה.

ניצב עמוס יעקב, מפקד משמר הגבול, התייחס לרצח הבוקר בצומת תפוח: "הלוחמים שהיו במקום פעלו בצורה מקצועית ומהירה, תוך חתירה למגע ונחישות, בדיוק כפי שמצופה מהם. ברצוני להביע את תנחומי למשפחת המתיישב שנרצח".

דובר יצהר מסר: "ההפקרות הבטחונית ואוזלת היד המתמשכת המוכתבת מלמעלה נגד הטרור הערבי, גבה הבוקר מחיר דמים כבד. תושב יצהר, אב ל-5 פעוטות בשנות ה-20 לחייו, נרצח בדקירות סכין על ידי ערבי בצומת תפוח".

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, אמר בתגובה לפיגוע: "הרצח הנתעב הזה הוא תוצאה ישירה של אזלת היד כלפי טרור האבנים, פתיחת המחסומים והמשך ההתייחסות המופקרת לטרור היומיומי בשטח כאל 'הפרות סדר'".

סגנית שר התחבורה, ח"כ ציפי חוטובלי, האשימה את הרשות הפלשתינית באחריות לרצח: "הפיגוע המצער בשומרון הינו תוצר ישיר של ההסתה שיוצרת ומלבה הרשות נגד ישראל ונגד העם היהודי. האחריות על הרצח מוטלת על הרשות ועל העומדים בראשה".

יו"ר הקואליציה, ח"כ יריב לוין, דורש לסגור את צומת תפוח לתנועת פלשתינים: "הפיגוע בצומת תפוח הוא התשובה הפלשתינית ליוזמות השלום החדשות של ג׳ון קרי, והוכחה נוספת שכל הקלה שניתנת לפלשתינים מובילה מיד לפגיעה בחיי יהודים.

"אני קורא לצה״ל לסגור באופן מיידי את צומת תפוח לתנועת פלשתינים ולהציב מחדש את המחסומים שהוסרו על מנת להבטיח שאירוע דומה לא יתרחש שוב".

הלוויתו של אביתר הי"ד תתקיים בשעה 17:30 בבית העלמין בכפר חסידים.

צילומים: איתן לסר - סוכנות הידיעות "חדשות 24"





רצח מחבל צומת תפוח יצהר פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד