י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מצאה את האשמים

מנכ"לית קופ"ח כללית: העלייה בתחלואה - תוצאה מהלווית שר התורה

אמש (שני) טענה הגב' רות רלבג בראיון לגל"צ, כי "ראינו את ההלוויה הגדולה השבוע ואת חגיגות הפורים והתוצאה - 13 אלף מאומתים ביום אחד" | דבריה עוררו סערה לאחר שהאשימה את הציבור החרדי בהפצת המחלה, בפרט כאשר נתוני התחלואה המוצגים ע"י משרד הבריאות סותרים את דבריה

מנכ"לית קופ"ח כללית: העלייה בתחלואה - תוצאה מהלווית שר התורה
הלווית שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל צילום: שוקי לרר

בשבועיים האחרונים דעיכת הגל החמישי נבלמה ותחלואת הקורונה נמצאת במגמת עלייה מדאיגה, מקדם ההדבקה חצה את רף ה-1 והמגיפה נמצאת בהתפשטות עם מספר דו ספרתי של מאומתים חדשים ביום.

אמש (שני) בראיון לגלי צה"ל אמרה הגב' רות רלבג מנכ"לית קופת חולים כללית כי נעשו מאמצים לעודד התחסנות אך הציבור אינו משתף פעולה. "שיתוף הפעולה והקשב של הציבור לא טובים, ויש להצטער על זה".

בדבריה אף האשימה בהתפרצות הקורונה את הלוויתו של הרב חיים קנייבסקי זצ"ל שנערכה ביום ראשון ואמרה: "ראינו את ההלוויה הגדולה השבוע, ראינו את חגיגות הפורים, רואים שאנשים שמים פחות מסיכות וזו התוצאה - 13 אלף מאומתים ביום אחד".

דבריה עוררו סערה ואישי ציבור חרדים הרימו גבה לנוכח דבריה, שכן ההלוויה נערכה יממה בלבד לפני דבריה, ועוררו תהייה לנוכח הדברים שאמרה לפיהם היא מאשימה את הציבור החרדי בהפצת המחלה.

אף נתוני התחלואה המוצגים ע"י משרד הבריאות סותרים את דבריה של הגב' רלבג, ונראה כי דבריה חסרי ביסוס. ע"פ משרד הבריאות מגמת העלייה החלה כבר ביום ראשון בשבוע שעבר אז התגלו כ-5,900 מאומתים חדשים - וכל זאת עוד טרם חגיגות הפורים וההלוויה.

רלב"ג מסרה בתגובה: "מנכלית כללית וכלל הארגון שותפים יחד עם כל העם באבל הגדול על הסתלקותו של גדול הדור רבי חיים קנייבסקי זצוק״ל. הגב׳ רלב״ג לא התכוונה בשום צורה ודרך למתוח חלילה ביקורת על משתתפי ההלוויה ומיצרה על ניסוח שמשתמע מכך".

הרב חיים קנייבסקי קורונה הלוויה כללית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד