י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

"אני מוביל מהפך. מגבש את הליכוד להחלפת לפיד במפלגות החרדיות"

סגן שר הביטחון דני דנון ל'בחדרי חרדים': "רוצים שוויון בנטל? אז לכולם. גם לערבים" • "כשמדברים על יהודים אין להם אותה רגישות שהם מגלים כלפי ערבים" • "לא אתמוך בחוק של ועדת פרי" • "הבית היהודי עדיין מכשילים החלפת יש עתיד בחרדים, אבל תזוזה לכיוון המדיני אולי תיצור קרע"

סגן שר הביטחון דני דנון. צילום: פלאש90
סגן שר הביטחון דני דנון. צילום: פלאש90

מאז ומתמיד היה סגן שר הבטחון, ח"כ דני דנון, סמן ימני בליכוד. ב-2007, כשהתמודד מול בנימין נתניהו ומשה פייגלין, הייתה ססמתו: "דני דנון מימינך, ביבי".

מתברר כי מעד ועד היום הוא נותר "מימינך, ביבי". בימים אלו הוא עובד קשה כדי לרכז סביבו כוח משמעותי של חברי ליכוד - שיחד איתו יוכלו לחולל, אולי, מהפך במבנה הקואליציה, שמלכתחילה די נכפתה על ראש הממשלה, כמו גם על רוב חברי הליכוד. "אני מגבש את הליכוד להחלפת לפיד בחרדים", הוא אמר.

בשיחה עם סגן השר, הוא מספר ל'בחדרי חרדים' על הדרך בה הוא מאמין שיצליח לחולל את השינוי המיוחל. בין לבין גם הספיק לשוחח עם ח"כים במפלגות החרדיות וביקש את עזרתם לכוון את נאומיהם לכיוון אליו הוא מכוון.

נקודת הפתיחה: שוויון בנטל? לכולם.

הייתה זו, כזכור, ישראל ביתנו שדרשה זאת לפני כשנה, עת הגישה 'ועדת פלסנר' את המלצותיה. אם שוויון - אז שוויון לכולם, ערבים כמו חרדים, זה המוטו עליו הולך כרגע גם דנון, ועמו הקבוצה מהליכוד, הכוללת ח"כים כמו מירי רגב, יריב לוין ועוד. לדבריו, יש גם תמיכה מהכיוון של ישראל ביתנו, המהווה כיום חלק בלתי נפרד (כמעט) מהליכוד.

אתמול, בישיבת סיעת הליכוד, העלה דנון את הנושא בפני החברים. "לא נערכה הצבעה, אך אני בטוח שכאשר תיערך - אוכל לגייס רוב שיתמוך בעמדתי", אומר דנון. אגב, גם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שדיבר בפני העיתונאים בפתח ישיבת הסיעה, הבהיר כי יעמוד על כך שהשוויון בנטל יכלול גם את האוכלוסיה הערבית.

דנון מודע לכך שבהסכם הקואליציוני של הליכוד עם יש עתיד והבית היהודי מופיעה התחייבות לחקיקת חוק לשוויון בנטל לציבור החרדי. אבל מנגד איתר ומצא שבמנדט של 'ועדת פרי' נאמר מפורשות כי הנושא הוא הגברת השויון לכלל אזרחי ישראל.

• דיברת על הנושא עם יעקב פרי, יו"ר הוועדה?

"בהחלט. הוא הבהיר לי שהכיוון של הוועדה בנוגע לערביי ישראל, יהיה על בסיס התנדבותי בלבד".

• שזה אומר אי שוויון אמיתי...

"בדיוק. זה מה שגם אני אמרתי. הם טוענים, הנושא מורכב. השבתי להם, גם גיוס חרדים הוא נושא מורכב ביותר. אבל מתברר שכאשר מדברים על יהודים, אין להם את אותה רגישות שהם מגלים כאשר מדובר בערבים".

• ואם יוגש החוק במליאה ותוטל משמעת קואליציונית מה תעשה?

"אני אישית לא אתמוך!"

אבל נושא הנטל הוא רק נושא אחד מתוך מכלול נושאים הצורמים מאוד לסגן השר דנון, כמו גם לחבריו בליכוד. "אנחנו לא אוהבים את הסגנון, את ההשתלחות בציבור החרדי, את האפליה שבאה לידי ביטוי גם בנושא הכלכלי. להגיד שהחרדים הם הבעיה הגדולה שלנו, אלו הן אמירות שלא מקובלות עלינו! עם כל הכבוד ליאיר לפיד וחבריו, הסגנון לא מקובל עלינו".

מכאן הוא עובר גם לנושא המדיני. "הקטע הזה של אפליה בנושא הנטל רק חושף שלפיד איש שמאל מובהק. בכלל, לאחרונה הוא החל לרמוז די במפורש על כיוונים מדיניים אליהם הוא חותר, אולי זה יקרע את הקרע הראשון בממשלה", הוא מקווה.

• כשדיברת בסיעה, נתניהו הסכים עם דבריך?

"הוא לא דיבר, אבל הרגשתי שיש הסכמה פנים סיעתית".

• לדעתך תוכל להביא למהלך של החלפת יש עתיד במפלגות החרדיות?

"כולנו יודעים שאנחנו בליכוד רצינו את זה מלכתחילה, כך גם ראש הממשלה. מי שהכשיל את המהלך היו 'הבית היהודי', והם עדיין אלו שמכשילים אותו. אולי התזוזה לכיוון המדיני תבהיר להם שהחברות עם יש עתיד אינה לטובתם. אני בקשר רציף עם החברים בתקומה, אני הכתובת עבורם בכל נושאי ארץ ישראל".

• אם כך, החרדים יכולים לראות בך כתובת פנים קואליציונית עבורם...

"בהחלט. וזה לא רק אני. לחרדים יש כתובת בליכוד, מצביעי הליכוד לא אוהבים לשמוע את הזמירות של לפיד, המנגינות האנטי חרדיות ואנטי דתיות".
דני דנון שיוויון בנטל קואליציה בנימין נתניהו יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד