י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"אבק הונאה"

הגר"ח רשם מחירים על גבי אריזת קרטון של סיגריות

בפוסט מרגש שהתפרסם, מתאר איש תקשורת על צדקתו וגדולתו של הגר"ח קנייבסקי זצ"ל, עד כמה חשש הגר"ח מאבק הונאה. ‏"הרב שוב ושוב הדגיש על מנת למנוע חשש של אבק הונאה שעל פי ההלכה מחייב הדגשה שכזו"

הגר"ח רשם מחירים על גבי אריזת קרטון של סיגריות
שוקי לרר

איש התקשורת דודי זילברשלג, פרסם פוסט מרגש על הגר"ח קנייבסקי זצ"ל, ותיאר את צדקתו הגדולה ואיך חשש מאבק הונאה. ‏"בשנות ה-80 הייתה לי הוצאת ספרים וחנות בבני ברק, רבי חיים היה פוקד אותה אחת לכמה חודשים. באותם ימים הופיעה במהדורת צילום האנציקלופדיה התלמודית הראשונה 'פחד יצחק'. של החכם רבי יצחק למפורטי מחכמי איטליה. אחת החברותות של הרב בכולל 'חזון איש' התקשר לבקש להגיע עם הרב לקנות ספרים" כתב זילברשלג.

דודי זילברשלג. צילום: מסך ערוץ 12

"‏הרב רכש כדרכו מספר ספרים ושאל בזהירות מירבית את מחיר הסדרה, תוך התנצלות שאינו שואל על מנת לקנות אלא כדי לבדוק אם ביכולתו לממן את הקניה, שוב ושוב הדגיש על מנת למנוע חשש של אבק הונאה שעל פי ההלכה מחייב הדגשה שכזו, ‏חלף יום והרב שוב מבקש להגיע, תמהתי כי בדרך כלל בין ביקור לביקור בחנותי חלפה תקופה, הפעם לשם שינוי הוא שאל על כל ספר שחפץ לקנות מה מחירו ורשם את המחיר על גבי אריזת קרטון של סיגריות 'אסקוט' של אותם ימים. תם החשבון הוא חישב במקביל שילם ויצא".

זילברשלג ממשיך: "שאלתי את החברותא על פשר העניין והוא השיב: "‏אתמול בעת הביקור בחנותך, נכח קונה שפשוט רכש סט והביאו במתנה לרבי חיים הביתה, אך מכיוון שעדיין הוא חש שיש 'אבק הונאה' בכך שהטריד אותך בשאלת המחיר הוא החליט לרכוש בסכום מקביל ספרים שיביאו לו תועלת, לכן הוא חישב על הפרוטה, אף שלא כל כך הייתה מצויה בכיסו. מי שמכיר נקיות שכזו שיקום". הסיפור התרחש בחזון איש פינת רבי עקיבא.

דודי זילברשלג הרב חיים קנייבסקי הלכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד