כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
פוטין לא מרחם

9 שנות מאסר נוספות לאיש האופוזיציה הבכיר ברוסיה

מנהיג האופוזיציה הרוסי הכלוא אלכסיי נבלני נשפט לתשע שנות מאסר נוספות. מבקרי הקרמלין רואים את ההחלטה כניסיון להשאיר את אויבו המר ביותר של הנשיא פוטין מאחורי סורג ובריח למשך זמן רב ככל הניתן

9 שנות מאסר נוספות לאיש האופוזיציה הבכיר ברוסיה
מתוך האינסטגרם שלו צילום: אלכסיי נבלני

איש האופוזיציה הרוסי אלכסיי נבלני, שמרצה שנתיים וחצי עונש מאסר בכלא מזרחית למוסקבה, הואשם היום בהונאה ובזיון בית המשפט. הפרקליטות מאשימה אותו במעילה בכספים שהוא והקרן שלו גייסו במהלך השנים ובהעלבת שופט במהלך משפט קודם. נבלני דחה את ההאשמות, וטען כי הן על רקע פוליטי.

התביעה ביקשה 13 שנות מאסר בגין 'שחיתות' וקנס של 1.2 מיליון רובל (כ-32,000 שקל). המשפט, שנפתח לפני כחודש, התנהל באולם בית משפט מאולתר מרחק שעות נסיעה ממוסקבה, שם מרצה נבלני עונש בגין הפרות שחרור על תנאי. תומכיו של נבלני מתחו ביקורת על החלטת הרשויות להעביר את ההליכים לשם מבית משפט במוסקבה, ואמרו כי היא למעשה הגבילה את הגישה להליך עבור התקשורת והתומכים.

נבלני, בן 45, הופיע בדיונים כשהוא לבוש עם מדי אסירים, ואמר במהלך המשפט כי האשמות נגדו מזויפות. נבלני נעצר בינואר 2021 מיד עם שובו מגרמניה, שם שהה חמישה חודשים כדי להחלים מהרעלה, הוא האשים את הקרמלין בניסיון להרעיל אותו למוות. טענה שגורמים רוסיים הכחישו בתוקף. זמן קצר לאחר המעצר, בית משפט גזר עליו 2 וחצי שנות מאסר על הפרת עונש על תנאי מ-2014 בתיק הונאה שנבלני מתעקש שהיה פוליטי.

לאחר מאסרו של נבלני, הרשויות החלו להתנכל למקורביו ותומכיו. בעלי בריתו הקרובים ביותר עזבו את רוסיה לאחר שחששו ממעצר בשל מספר אישומים פליליים שלטענתם היו פוליטיים, הקרן שלו למלחמה בשחיתות ורשת של כמעט 40 משרדים אזוריים הוצאו מחוץ לחוק.

ולדמיר פוטין אלכסיי נבלני מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד