ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
הדיל עם 'יש עתיד' לא יקרה

כהנא לא מתרגש מהאיום החרדי ומודה: "האסטרטגיה לא עבדה"

השר לשירותי דת טוען כי הוא אינו מתרגש מהאיום החרדי לנהל ספרי יוחסין כשרפורמת הגיור תחל לפעול, ומודה שהאסטרטגיה שלו לזכות בתמיכה של רבנים בציונות הדתית - כשלה • כהנא גם מאשר שהדיל שלו לנישואים אזרחיים בקונסוליות תמורת שינוי חוק השבות - לא יקרה

כהנא לא מתרגש מהאיום החרדי ומודה: "האסטרטגיה לא עבדה"
מתן כהנא צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חוק הגיור במתכונתו הנוכחית זוכה עדיין להתנגדות מצד הרבנות הראשית ורבנים בציונות הדתית, ובשל העובדה שיובא להצבעה רק לאחר פגרת החורף, לשר מתן כהנא יש זמן נוסף להשיג תמיכה רבנית, או לכל הפחות להקטין את עוצמת ההתנגדות.

אלא שבסביבת הרבנים הראשיים זועמים על ההחלטה שלו לאשר בממשלה את עצם הקמת מערך רבני ערים, הצעה שעברה בתחילת השבוע. השר לשירותי דת מצידו אומר שהוא כלל לא מתרגש מהאיום של ספרי יוחסין אם לא יגיעו להסכמות.

בשיחה שערך עם קבוצת סטודנטים בימים האחרונים התייחס השר לשירותי דת מתן כהנא לאיומים לנהל ספרי יוחסין, ואמר שזה "איום חמור מאוד". אך יחד עם זאת אמר כי הוא "לא מתרגש ממנו".

הוא הסביר ואמר כי "בפועל הציבור החרדי פותח ספרי יוחסין. גם יש רבני ערים של הרבנות הראשית שלא מקבלים את הגיור של מערך הגיור הממלכתי, ולא מוכנים לרשום לנישואין זוגות שיש להם מישהו שמתגייר בגיור ממלכתי".

כהנא הגיב גם להתנגדות מצד חלקים מרבני הציונות הדתית, ואמר שהאסטרטגיה שלו הייתה שהוא "יביא תמיכה של הרב דרוקמן, שהוא זקן רבני הציונות הדתית והוא מבין גדול בגיור, ואוטומטית רוב רבני הציונות הדתית יתייצבו כתף אל כתף עם הרב דרוקמן ויעבדו כדי שהחוק הזה יצא לפועל".

"הרב דרוקמן כותב את החוק הזה, זה הייתה חלופת...זה היה רמת האינטימיות של הרב דרוקמן עם החוק", סיפר על רמת המעורבות של הרב. הוא מספר על ההיגיון מאחורי האסטרטגיה: "אמרתי לעצמי שכשזה מן הסתם הרמה, אז אף אחד לא יכול להגיד שזה 'חוק רפורמי' ו'חוק שבא להשמיד את היהדות'".

אלא שהשר לשירותי דת מודה שהאסטרטגיה נכשלה: "זה לא עזר". לאחר פירוט על החוק, כהנא נשאל גם האם יש לו כוונה להתעסק בחוק השבות ולתקן אותו שהאנשים שיעלו לארץ יהיו יהודיים השיב: "לצערי בקואליציה הזאת זה לא רלוונטי", כך אמר.

למעשה, כהנא הודה כי הדיל שהציע לפני מספר שבועות לנציגים הליברלים בקואליציה, ובראשם ל'יש עתיד', בסוגיית דת ומדינה, במסגרתו יהיו נישואים אזרחיים בקונסוליות וחוק השבות יתוקן - לא יתקיים.

הסרטונים מתוך מועדון 'יהדות ומשראליות' במשפט ע"ש רות גביזון' בפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית

מתן כהנא חוק הגיור חוק השבות ספר יוחסין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד