י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ביום היארצייט של רבו

אבל בויז'ניץ: הנגיד ר' חיים משה פלדמן ז"ל הלך לעולמו

הנגיד המפורסם ביותר בחסידות ויז'ניץ מי שבנה את בית המדרש הגדול והיה נאמנם של אדמו"רי החצר, הלך לעולמו בגיל 86 | סימן משמים שנפטר ביום היארצייט של רבו המובהק הרבי בעל ה'ישועות משה' מויז'ניץ זצ"ל - כ' אדר

אבל בויז'ניץ: הנגיד ר' חיים משה פלדמן ז"ל הלך לעולמו
הנגיד לבית ויז'ניץ רבי חיים משה פלדמן ז"ל צילום: שוקי לרר

ברוך דיין האמת: מבית החולים 'לניאדו' בקרית צאנז בנתניה, מגיעה הבשורה על פטירתו של המיליונר הרב החסיד רבי חיים משה פלדמן ז"ל, הנגיד המפורסם לבית חסידות ויז'ניץ, שנפטר לבית עולמו והוא בן 86 בפטירתו.

מאז החל הגל הראשון של הקורונה נדבק בנגיף ואושפז במצב קשה, מאז מצבו הוטב והוא שוחרר לביתו ואף חזר למקום מגוריו בלונדון, בשבועות האחרונים הידרדר מצבו ולמגינת לב בני המשפחה ששהו לצידו הוא השיב את נשמתו ליוצרה. במעמד יציאת הנשמה בחדרו שהה נכדו האדמו"ר מסאדיגורה. 

רבי חיים משה ז"ל היה דמות נערצת במיוחד, הוא פיזר מהונו לצדקה ובפרט לחצר חסידות ויז'ניץ שהיה מבוניה בכל השנים בהיותו איש אמונם של האדמו"רים מויז'ניץ. את הונו עשה בעסקי הנדל"ן ובשנים האחרונות הונו נאמד בשווי של 200 מיליון ליש"ט.

הוא נולד לאביו רבי אפרים פישל פלדמן ז"ל ואמו מרת בריינדל ע"ה שהתגוררו בבני ברק, אביו וסבו הם תלמידי חסידי "אנטניא".

היה חתנו של הנגיד הנודע רבי געציל ברגר ז"ל מלונדון, שהיה מידי יום אוסף צדקה בשטיבלא'ך למרות שהיה עשיר וזאת עפ"י הוראתו של הרבי מסאטמר זצ"ל שחייב אותו לאסוף מידי יום צדקה. לאחר נישואיו עבר ר' חיים משה להתגורר לצד חמיו בלונדון הבירה. 

ר' חיים מוישה היה חסיד ויז'ניץ בכל נימי נפשו, התקשר לאדמו"רים בעל ה'אמרי חיים' ובעל ה'ישועות משה' מויז'ניץ זצ"ל וכן לאדמו"ר שליט"א.

לצד היותו איש עסקים מצליח, קבע לימוד בחברותא מידי יום לאחר תפילת שחרית עם הרבי מויז'ניץ לונדון. הרבי מויז'ניץ התבטא עליו תדיר, "חיים משה הוא דוגמא של יהודי של "תורה וגדולה במקום אחד, יש לו שכל מה לעשות עם הכסף".

אחד מהפרויקטים הייחודיים של ר' חיים משה, היה לתרום מקוואות טהרה, שיהיו עפ"י כל החומרות של פוסקי הדור, כולל החומרות שהנהיג רבו הרבי הישועות משה מויז'ניץ זי"ע. היה משלם הון עתק למקוואות בפרט בשנתיים האחרונות לט"נ בנו ר' יהודה אברהם עיבר ז"ל שנפטר מהמחלה. היה כל פעם מתעניין אצל המלמדים וצוותי החינוך של נכדיו בהתקדמותם בלימודים ובהתנהגותם בת"ת וגם היה לומד איתם בחברותא.

לאחרונה רכש בניינים בעשרות מיליוני דולרים לטובת מוסדות ויז'ניץ במונסי, תרם בנין של בית ספר לבנות בלונדון, ותרם מיליון דולר לבית המדרש הגדול בית ויז'ניץ, שם מתנוסס שמו על ארון הקודש הגדול והמפואר של בית ויז'ניץ.

ביתו בלונדון היה פתוח לרווחה ורבים היו מתדפקים על פתחו. רבי חיים משה נתן לכל מוסד בעין טובה, הוא זכור בעולם החסידות כמי שהביא את השלום בין חצר ויז'ניץ לחצר ויז'ניץ ממונסי.

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' כי המנוח ז"ל היה איש השלום, שהצליח לעשות את השלום בין האחים הקדושים ה'ישועות משה' ואחיו ה'תורת מרדכי' זצ"ל. באותה שנה שבה חזר הרבי מויז'ניץ לקריית החסידות בבני ברק אחרי שנות הגלות.

ביום כפור הרבי ה'ישועות משה', רצה להראות את החיבה שלו לר' חיים משה, והעניק לו לאחר התפילה בליל היום הקדוש את "קופסת הטאבק" שירש מזקנו הרבי מנאשכיז זי"ע, שמי שהשתמשו בהם היו הרבי ה'אמרי חיים' זי"ע וגם ה'אהבת ישראל' זי"ע. מדובר במוצר מאוד יקר של יודאיקה שמחירו לא יסולא בפז. 

במהלך חייו שיכל את בנו הנגיד החסידי רבי יהודה אברהם עיבר פלדמן ז"ל, שנפטר לאחר מחלה קשה שקיננה בגופו, בחודש ניסן תשע"ז. לפני שנתיים וחצי הסתלק לבית עולמו חתנו האדמו"ר בעל ה"עטרת ישראל' מסאדיגורה זצ"ל ורבי חיים משה הגיע להשתתף בלוויה למרות חולשתו הרבה.

זכה והותיר אחריו עשרות צאצאים המפארים את עולם החסידות. 

זכה ונפטר ביום היארצייט של רבו המובהק הרבי בעל ה'ישועות משה' מויז'ניץ זצ"ל, שהסתלק לבית עולמו בכ' אדר תשע"ב לפני עשר שנים. 

מסע הלוויה הלילה בשעה 23:00 מבית המדרש הגדול בקרית ויז'ניץ בבני ברק לבית החיים בעיר שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

חיים משה פלדמן חסידות ויז'ניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד