ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
המפכ"ל הותקף מילולית

היערכות ביטחונית אחרי הפיגוע בבאר שבע: "הגברנו את הכוננות"

שעות לאחר הפיגוע שבו נרצחו ארבעה בני אדם בבאר שבע, הגיע לזירה מפכ"ל המשטרה שהותקף מילולית על ידי אזרחים זועמים |השר עמר בר לב בתגובה: "תתביישו לכם" | המפכ"ל: "לא נתקלנו במסע הרג שכזה זמן רב" | בתוך כך, נלקח נשקו של האזרח שנטרל את המחבל

היערכות ביטחונית אחרי הפיגוע בבאר שבע: "הגברנו את הכוננות"
המפכ"ל בזירת הפיגוע צילום: דוברות המשטרה

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי, הגיע הערב (שלישי) לזירת הפיגוע בבאר שבע, ונשאל על ידי כלי התקשורת מדוע לקח לשוטרים דקות ארוכות להגיע למקום, למרות הקריאות הרבות של האזרחים. כשסיים את ההצהרה לתקשורת, הותקף המפכ"ל מילולית ע"י אזרחים שצעקו לעברו "בושה".

"נכון לעכשיו לידיעתנו הוא פעל לבד", אמר המפכ"ל, האירוע היה 8 דקות, אזרחים שגילו תושייה חיסלו מחבל". המפכ"ל טען כי "השוטרים הגיעו לזירה בתוך ארבע דקות. יש דברים שאני לא יודע לענות עליהם, נבדוק את הנושא. ברמה המשטרתית הארצית הגברנו את הכוננות בכל הארץ. עובדתית הדרום חוזק ותוגבר בכוחות, בעבר היו פה כוחות מילואים וכשהם יצאו נכנסו כוחות אחרים. המחוז הדרומי תוגבר".

המפכ"ל בזירת הפיגוע. צילום: דוברות המשטרה.

"מדובר במסע הרג מתועב של מחבל שמוכר לגופי הביטחון, שישב בעבר במעצר. מסע רצח שכולל גם דקירה וגם דקירה. לא נתקלנו במסע הרג שכזה זמן רב", הוסיף המפכ"ל.

מפקד מחוז דרום, ניצב פרץ עמר, אמר בזירה: "בתחילה נדרס רוכב אופניים, שם הרוכב נפגע ונהרג. אחר כך המשיך לתחנת הדלק, שם פגש אישה ודקר אותה מספר רב של דקירות. הוא עולה לרכב, נוסע ומגיע לכיכר. מגיע לחנות ודוקר שלושה שהיו שם. אחת מהן נהרגה. שניים אחרים נפצעו. הוא מתנגש ברכב שניסה להיכנס בכיכר, ואז דוקר גבר עשרות פעמים והורג אותו".

עוד בנושא:

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, בתגובה לקריאות לעברו של מפכ"ל המשטרה בזירת הפיגוע בבאר שבע: "מפכ"ל משטרת ישראל, רב-ניצב קובי שבתאי, הוא מפקד אמיץ, נחוש וחדור מטרה, כמו גם עשרות אלפי פקודיו, שעושים כולם לילות כימים במטרה לחזק את ביטחון ישראל ולהשיב את המשילות לנגב. אני מגנה את אלו שהעזו לתקוף אותו בשעה כזאת קשה בזירת הפיגוע הערב - תתביישו לכם".

בתוך כך, עורך דינו של האזרח שנטרל את המחבל טוען כי המשטרה מסרבת להחזיר לו את נשקו, לאחר שמסר עדות על הפיגוע הקשה.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו אמר: "‏המשטרה מסרבת להחזיר ליורה אשר נטרל את המחבל את נשקו האישי, חרף דרישתו והחשש שלו לאור העובדה שתמונתו מתנוססת בכל מקום, ואף מקום מגוריו פורסם. המשטרה התנהלה באופן לא מכבד, בכך שהפטירה אותו בכך שהוא יכול לשכור חברת אבטחה פרטית, היחס המחפיר שהוא זכה רק מחזק את הקושי מחוסר ההרתעה שהמשטרה מייצרת. הדברים חמורים ואנו דורשים את החזרת הנשק עוד הלילה".

מהמשטרה נמסר כי כלי הנשק שבוצע בהם שימוש כנגד המפגע היום באירוע הטראגי נלקחו כחלק מפעולות חקירה מקובלות שבסיומן יוחזרו לבעליהם. "מדובר בנוהל שגרתי בחקירה מהסוג הזה. האזרחים שינטרלו את המחבל פעלו בתושייה רבה בשטח ומנעו פיגוע קשה יותר", ציינו במשטרה.

בפיגוע המשולב של דריסה ודקירה שהתרחש היום במקביל בשתי זירות בעיר באר שבע, נרצחו ארבעה בני אדם ושניים נוספים נפצעו. המחבל נוטרל בירי שביצעו לעברו אזרחים שחלפו במקום. כוחות גדולים של משטרה פועלים באזור.

הפיגוע בבאר שבע קובי שבתאי מפכ"ל המשטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד