כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ח"כ הופמן מטיף: "כל תורה שאין עמה מלאכה גוררת עוון"

בנאום בכנסת ניסה הח"כ הטרי מ'יש עתיד' להסביר לציבור החרדי למה עליו להיצמד למקורות - ולהצטרף למעגל העבודה • "כל גבר מתחייב בכתובה לפרנס את המשפחה שלו"

ח"כ רונן הופמן. צילום: פלאש 90
ח"כ רונן הופמן. צילום: פלאש 90

אמש (ב), בנאומו במליאת הכנסת, ניסה ח"כ רונן הופמן (יש עתיד) לחנך את הציבור החרדי.

"אדוני היושב-ראש, חברי הכנסת, עמד כאן לפני דקות ספורות חבר הכנסת אלי ישי, שאני מעריך ומכבד אותו, בהציגו את הצעת האי-אמון של סיעתו, וחזר, בטון אומנם רגוע ושקט, על ביטויים שנשמעים כאן כבר כמה חודשים, כמה שבועות, ביטויים שחוקים אבל גם מסוכנים: "צו גירוש", הוא אמר, "סיכול ממוקד", "שנאה נגד חרדים".

"אני רוצה לומר לך, חבר הכנסת ישי, שאין כאן לא גירוש, לא סיכול, לא שנאה. אתם יודעים מה יש כאן? יש כאן בחירה דמוקרטית שחבר הכנסת ישי לא יכול לקבל אותה, ולא יכול, כנראה, לחיות על-פיה, יש כאן בחירה דמוקרטית של כלל הבוחרים במדינת ישראל, שיצרו מפה פוליטית אחרת, ואתם מסרבים לקבל אותה, חברי. מסרבים לקבל אותה, ומסרבים לקבל את העובדה שאין לנו באמת דבר".

"דה-לגיטימציה", תיקן אותו ח"כ יעקב מרגי.

"אתה יכול לומר דה-לגיטימציה, ואתה יכול לומר סיכול ממוקד, ואתה יכול להמשיך ולהטיף ולהסית, אין בכך שום דבר, מה שאתם עושים כאן, אתם פשוט מסיתים, האמת היא שיש לנו סדר עדיפות שונה משלכם", השיב לו הופמן, והוסיף: "וזה נכון גם שלמרות כל הציניות, והלעג, ובאמת – הדברים החמורים שאתם אומרים, כן, אנחנו שמים את האדם העובד במרכז, ולא במרכז המטרה".

"רוסיה הסובייטית הייתה דמוקרטית בדיוק כמוך. כמו שהסובייטים שמו את האדם במרכז", נכנס ח"כ ישראל איכלר לדבריו.

הופמן התעלם והמשיך: "חברי, האם אני צריך להיות זה שמזכיר לכם – אפרופו מקורות, דיברתם קודם על מקורות – את המשנה בפרקי אבות למשל: 'כל תורה שאין עמה מלאכה, סופה בטלה וגוררת עוון?' אני צריך להיות זה שמזכיר לכם מסכת קידושין, שחייב אדם ללמד את בנו אומנות, במובן של מלאכה ועבודה? אני צריך להיות זה שמזכיר לכם את הביקור כאן של הגברת עדינה בר-שלום, בתו של הרב עובדיה יוסף, שאמרה כאן, דיברה על המכללה שהיא מנהלת, מכללת חרדים, שחייבים ללמד אנגלית ומתמטיקה, כי בלי זה 50% מהבחורים, התלמידים, לא יוכלו ללמוד מקצוע?

"אני צריך להזכיר שתחת חופה עומד כל גבר וחותם על קבלת אחריות לפרנס את המשפחה שלו? אני כבר המון זמן לא עמדתי מתחת לחופה, אבל אני יודע את זה. ואני אומר לכם שיכול להיות שגם המקורות שלנו שמים את האדם העובד במרכז, אבל אתם מתעלמים מזה. אני לא יודע למה, כנראה משיקולים ומצרכים פוליטיים".

"אבל הפכתם את זה לעבודה זרה. זו לא עבודה – עבודה זרה", קרא ח"כ ניסים זאב.
רונן הופמן חרדים שינוי כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד