ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

"תצלמו, חמישה יתומים המחבל הכלב הזה השאיר לי"

מאות ליוו למנוחות בכפר חסידים, את איתמר בורובסקי הי"ד שנרצח בידי מחבל פלסטיני • הותיר אחריו חמישה יתומים • מתיישבים הפגינו בשומרון - עשרה נעצרו

חמישה יתומים. צילום: פלאש90
חמישה יתומים. צילום: פלאש90



מאות בני משפחה וחברים ליוו ביום שלישי בערב למנוחות את אביתר בורובסקי הי"ד, אשר נרצח הבוקר בפיגוע בצומת תפוח בשומרון.

אלמנתו של אביתר, צופיה, עמדה בכאב גדול עם חמשת ילדיה סמוך לגופת בעלה המנוח, ולא הצליחה לעצור בדמעותיה. ילדיה חיבקו את אביהם והיא קראה: "תצלמו את זה, חמישה יתומים המחבל הכלב הערבי הזה השאיר".

אביו של אביתר, ברוך, ספד לו בלוויה ואמר: "אני לא מאמין שאני כאן, בטח היום בערב תקום, תצחק ותאמר לנו 'עבדתי עליכם', כי זה מה שהיית עושה תמיד, משמח את כולנו. תעלה למעלה ותגיד לקדוש ברוך הוא 'אני הקורבן האחרון'".

אביתר בורובסקי הי"ד, אב לחמישה מיצהר, נרצח בפיגוע

בהלוויה השתתף גם ראש מועצת שומרון גרשון מסיקה שאמר: "מי שמזלזל בזורקי אבנים ושופט במדינת ישראל שקורא לזריקת אבנים 'מעשה קונדס', הוא שותף לרצח הזה. אני קורא למדינת ישראל להחזיר את המחסומים ביו"ש".

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל השתתף כנציג הממשלה בהלוויה ואמר: "לעם ישראל אין את האפשרות ואין את הזכות לסלוח על הרצח של אביתר. עם ישראל מחויב להמשיך את הגאולה בכל רחבי ארץ ישראל. נפעל לתשובה ציונית הולמת בכל חלקי הארץ, ביהודה ושומרון ובוודאי ביצהר".

"המרצח הזה שוחרר אך לפני זמן קצר מהכלא, אחרי שנעצר בעקבות זריקת אבנים. מקומם של המחבלים בכלא ואף יותר מכך: יש לקיים את הכלל – הקם להורגך השכם להורגו. אנחנו נתנגד בכל תוקף לשחרור מחבלים ולא חשוב שמם או מה הם עשו - דינם להירקב בכלא. אנחנו כממשלה, כצה"ל, מחויבים בכלל הזה. מי שמרים את ידו על עם ישראל צריך להיפגע לפני הרצח ולא אחרי".

הפרות סדר

בעקבות הפיגוע החלו הפרות סדר בגזרת שומרון, בצומת יצהר, חווארה וחוות גלעד.

במהלך הפרות הסדר, נחסמו כבישים, הותקפו שוטרים, ויודו אבנים לעבר כלי רכב ואוטובוסים פלסטינים.

נעצרו 10 איש, מתוכם ארבעה עצורים בגין תקיפת נהג אוטובוס פלסטיני. שישה נוספים נעצרו בגין תקיפת שוטרים והפרת הסדר הציבורי.

צילום: סוכנות תצפית



צילום: נדב גולדשטיין וחזי אייל-סוכנות תצפית











הפגנות רצח הלוויה מחאה יצהר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד