י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
3.5 מיליון פליטים

נשיא פולין השווה את ההתקפות הרוסיות לפשעי מלחמה נאצים

נשיא פולין השווה את ההתקפות של רוסיה על אוקראינה, להתקפות של הנאצים במהלך מלחמת העולם השנייה, ואמר שהעיר מריופול הנצורה נראית כמו ורשה ב-1944 "לאחר שהגרמנים הפציצו בתים והרגו אזרחים ללא רחמים כלל"

נשיא פולין השווה את ההתקפות הרוסיות לפשעי מלחמה נאצים
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: שירותי החירום של אוקראינה

הנשיא אנדז'יי דודה הפולני, שיארח את הנשיא ג'ו ביידן בהמשך השבוע בוורשה שנבנתה מחדש מאפר מלחמת העולם השנייה, אמר כי רוסיה מבצעת את אותם דברים שביצעו הנאצים. הוא דיבר על אנשים שברחו מאוקראינה ונמצאים בטראומה בשל הזוועות שנגרמו לאוקראינה על ידי כוחות רוסים, שני מיליון מהם הגיעו לפולין.

במהלך ביקור בבולגריה השווה הנשיא דודה את ההפגזה הרוסית על בתי ספר, בתי חולים ומטרות אזרחיות אחרות, לזוועות שביצעו הכוחות הגרמניים במהלך כיבוש פולין במהלך מלחמת העולם השנייה. "בני ארצי, הפולנים, מסתכלים היום על מריופול ואומרים, 'אלוקים' - הם אומרים את זה עם דמעות בעיניים, 'מריופול נראית כמו ורשה ב-1944 כשהנאצים, הגרמנים של היטלר, הפציצו בתים באכזריות והרגו אזרחים ללא רחמים כלל'", אמר דודה.

"היום הצבא הרוסי מתנהג בדיוק באותו אופן. מנהיגים רוסים מתנהגים בדיוק באותו אופן, כמו היטלר, כמו ה-SS הגרמני, כמו הטייסים הגרמנים של הצבא הפשיסטי במלחמת העולם השנייה".

בתוך כך, סוכנות הפליטים של האו"ם הודיעה ביום שלישי על יותר מ-3.5 מיליון פליטים שעזבו כעת את המדינה המדממת.

נשיא פולין מלחמת אוקראינה רוסיה נאצים פשעי מלחמה אנדז'יי דודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד