ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
'אוטובוס רפאים'

גופות של מאות חיילים רוסים הועברו בשיירת אוטובוסים

גופות של מאות חיילים רוסיים שנהרגו באוקראינה, מועברים לרוסיה מאזור צ'רניהיב. על פי ההערכות, טור ארוך של אוטובוסים בבלארוס נשא את גופותיהם של מאות חיילים רוסים שנהרגו באוקראינה

גופות של מאות חיילים רוסים הועברו בשיירת אוטובוסים
חיילים רוסים מפנים גופות צילום: צילום מסך

אוטובוסים שמכונים 'רוח הרפאים של פוטין' נשאו גופות של מאות חיילים רוסים שנהרגו באוקראינה.

טור ארוך של אוטובוסים נשא גופות מאזורי הקרבות עם הצבא האוקראיני באזור צ'רניהיב. כך מדווח הגארדיאן. זאת בזמן שבתי החולים של העיר גומל בבלארוס כבר מלאים בפצועים רוסים מהמלחמה.

על פי הדיווח, היה צריך לשטוף אותם בצינור מים כי הם היו מלאים מדם, אחד מעדי הראייה סיפר כי "רוב החיילים הם ילידי 2003, הם צעירים ומאד רעבים, הם אמרו שהם לא אכלו כמו שצריך כבר שבוע".

מאז תחילת המלחמה באוקראינה טופלו חיילים רוסים בבתי חולים בלארוסים. רבים מהם צעירים מאוד, כך לפי דברי עדי ראיה, החיילים הרוסים מגיעים בתנאים מחפירים, הם מטופלים בבלארוס ומשם נשלחים לרוסיה כשהם במצב לא טוב.

מאז ה-24 בפברואר 2022, כאשר הצבא הרוסי פלש לאוקראינה, משרד ההגנה הרוסי דיווח על אבדות רק פעם אחת: לפי הדיווח מ-2 במרץ נהרגו רק 498 חיילים בקרב ו-1,597 נפצעו. אוקראינה, לעומת זאת, מדווחת על 14,200 חיילים רוסים הרוגים

לפי התקשורת הבלארוסית וערוצי טלגרם אנטי רוסיים, רבים מהחיילים הרוסים הפצועים מועברים לבלארוס, שם הם מקבלים טיפול רפואי, ולאחר מכן נלקחים לרוסיה. הדבר אף קיבל אישור על ידי נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו.

כמה מקורות אישרו לתאגיד השידור הגרמני DW, כי חיילים רוסים מטופלים בבתי חולים בדרום בלארוס. כמו כן, בעיר נרוליה, ליד הגבול האוקראיני , הוקם בית חולים שדה שמטפל בחיילים הרוסיים.

ולדימיר פוטין פינוי גופות החזרת גופות מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד