כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

'הארץ' בעד החרדים: "קודם תיתנו להם שוויון ביחס"

'הארץ' מפרסם היום טור דעה על קריסת מערך התחבורה בהילולא במירון • "חרדים הם אזרחים סוג ב'. לפני שדורשים מהם שוויון בנטל, ראוי שיתנו להם שוויון ביחס"

קריסת מערך התחבורה במירון. צילום: בחדרי חרדים
קריסת מערך התחבורה במירון. צילום: בחדרי חרדים



מאמר דעה בעיתון 'הארץ' מבקר את ההתנהלות בהילולא השנתית במירון על רקע הדרישות לגיוס בני ישיבות: בטור דעה שמתפרסם הבוקר (רביעי) בעיתון מספר חיים לוינסון לקוראיו כי "בהילולא במירון סבלו יותר מ-500 בני אדם מהתייבשות ועשרות מתוכם פונו לבית חולים. זה קרה לאחר שמערך האוטובוסים המוביל לאתר קרס ואלפים נותרו לעמוד בשמש הקופחת על האירוע הזה לא שמעתם, ולא בכדי. יותר מ-90 אחוז מהבאים למירון הם חרדים, אותם אנשים שאנחנו לא מקבלים מהם הוראות. הם גם לא מעלים לפייסבוק תמונות של עצמם עם טקסט בכייני, בתקווה שייכנסו ל"סטטוסים מצייצים". לא חייבים להאמין שההשתטחות על הקברים אכן תזכה עקרות בבן זכר, כדי לכבד את רצונם של חלקים נכבדים מהאוכלוסייה לחגוג שם".

לוינסון מתאר את השתלשלות האירועים ביום ל"ג בעומר וקריסת המערכות ומבהיר כי "בכל שנה לפני ההילולה במירון מתריעה העיתונות החרדית על כך שהרשויות אינן מוכנות. עד כה, תמיד ברגע האחרון חברי הכנסת החרדים לחצו, הכסף הדרוש הוזרם, התשתיות הוכנו והבעיות נפתרו. לא כך קרה השנה. לא ברור מה מונע מהרשויות להיערך לאירוע".

הכותב משווה בין הרעש התקשורתי שיצר הכאוס במהלך מרתון תל אביב השנה לבין חוסר ההדגשה שניתן לאירועים בהילולת ל"ג בעומר: " תזכרו איזה סערה התחוללה כאן בחודש מארס במרתון תל אביב: אלפים החליטו לצאת לריצת בוקר בשרב כבד של 35 מעלות. לאחר האסון, כאשר רץ אחד נפטר ועשרות התייבשו, התחילו לעלות דרישות לוועדות חקירה. תחקירנים חרוצים עימתו בין גירסת משרד הבריאות לגירסתה של עיריית תל אביב, הרשתות החברתיות נחצו בין אלו המאשימים את הרצים לאלו המאשימים את המארגנים. הוקמה ועדה לקביעת קריטריונים למרוצי ספורט".

את מאמרו מסיים לוינסון בקריאה להתייחס לחרדים בהתאם לפני שדורשים מהם שוויון בנטל: " גם חרדים הם בני אדם, וגם הם אזרחי מדינת ישראל. גם להם מגיעים שירותי תחבורה, משטרה וכיוצא באלה. לו הכאוס במירון היה מתרחש באירוע של חילונים, היו חברי כנסת נזעקים, שרים היו מאיימים בנאומים נרגשים במליאה, ומפכ"ל המשטרה מנסה לקצור עוד קצת פרסום ותהילה באמצעות הבטחה לבדיקה, חקירה והפקת לקחים.

"חרדים הם אזרחים סוג ב' במדינה. לפני שדורשים מהם שוויון בנטל, ראוי שיתנו להם שוויון ביחס".
הארץ חרדים קריסה שוויון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד