כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

השר לבטחון פנים: "כלום לא קרס במירון. אקים מינהלת"

השר אהרונוביץ' הגיב במליאה לשאילתא שהגיש ח"כ יעקב אשר, בהכחשה גורפת • "בשום שלב מערך ההסעות לא קרס" • מציע: "מינהלת שתהיה אחראית על הכול כמו בכותל"

כך זורמת תחבורה ביומיום. מירון בל"ג בעומר
כך זורמת תחבורה ביומיום. מירון בל"ג בעומר



בעקבות הצעה דחופה שהגיש ח"כ יעקב אשר לשר לבטחון פנים יצחק אהרונוביץ, בנושא הכשל הגדול במירון, השמיע הבוקר (ד) השר את תשובתו במליאת הכנסת.

"30 שנה אני מלווה את החגיגות במירון ועוד לא ראיתי מספר חוגגים גדול כל כך, ולמרות זאת החגיגות היו הצלחה גדולה", הגיב השר אהרונוביץ. "450,000 איש השתתפו השנה בחגיגות במתחם קטן ומזג אוויר קשה, והאירוע הסתיים ללא נפגעים. אנשים המתינו שעתיים-שלוש בחניונים לכל היותר. המשטרה מנעה לינה באוהלים ובסככות לא בטוחות שעלולות היו להפוך למלכודות אש, ולכן רבים ביקשו לחזור לביתם עוד באותו הלילה. נוצרו עיכובים אבל בשום שלב מערך ההסעות לא קרס", אמר השר.

עוד בנושא:
'הארץ' בעד החרדים: "קודם תיתנו להם שוויון ביחס"
מגזין ל"ג בעומר מיוחד: גלריות, וידאו, סיקור

"אין יכולת בהר לקבל כמות כזו של מתפללים", הוסיף, והבהיר מהו הפתרון הראוי לדעתו: "יש להקים מנהלת שתפקח על הכל ותהיה אחראית כמו בכותל. נתתי הנחיה לשוטרים להימנע ככל האפשר מחילול שבת".

מספסלי האופוזיציה הגיב ח"כ אורי מקלב לשר: "לא נקבל את טיוח העובדות, מדובר היה בכשל מערכתי ועל המשטרה לשאת באחריות. תפקידה העיקרי של המשטרה היה להשליט סדר ולהכווין את התנועה ובזאת המשטרה כשלה", אמר מקלב, ודרש: "לא נאפשר לגורמים להמעיט מעוצמת הכשל שהיה בל"ג בעומר, אנחנו חייבים תשובות ראויות לעשרות האלפים אשר המתינו שעות רבות, בתנאים קשים, ללא כל פתרון, ויצאו מותשים, מוכים וחבולים וחלקם עצורים בידי המשטרה. מה חטאם ומה פשעם של אזרחים תמימים אלו?"

ח"כ מוזס הבהיר גם הוא בדבריו במליאה: "צריך רמטכ"ל למבצע כזה.."
קריסה משטרה בטחון מתפללים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד