ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

ולדר, מי יתקן הנזק שגרמת? • טור אישי על הסברה חרדית

הציבור החרדי אינו בן ערובה שלכם, כדי שתוכיחו כמה אתם מוכשרים (נניח), בכתיבה או בהצהרות מתלהמות • האם פריקת תסכולים וזעם שווה את המחיר הכבד?

ולדר, מי יתקן הנזק שגרמת? • טור אישי על הסברה חרדית
יוסי שחר



חלק מהח"כים החרדים ואנשי התקשורת החרדית משוכנעים, כנראה, שיאיר לפיד, נפתלי בנט והרב שי פירון הם בעלי מידות נעלות ברמתם של רבי ישראל סלנטר ותלמידיו. אחרת קשה להבין כיצד ב"גלות אצל היהודים", שהיא קשה לדבריהם מ"גלות אצל גויים", ניתן להעז ולתקוף אותם בצורה כה קשה ומעליבה.

כל צוררי ישראל, מפרעה עד היטלר, כשרים להדבקת תוויות ולתאר את אישיותם של השרים הללו. הגדיל לעשות 'יתד נאמן' שהשווה אותם לאנטישמים בגרמניה שלפני 70 שנה.

עוד בנושא:
שנאת נפש בלי חשבון • טורו של חיים ולדר
חיים ולדר חולל סערה: השווה בין היטלר ללפיד

השתלחות לפיד בחברי הכנסת החרדים בשבוע שעבר, לאחר תקופה ארוכה של שתיקה מצדו - היא מינורית לאין שיעור מהעלבונות שהטיחו בו חברי הכנסת והתקשורת החרדית בחודשים האחרונים, והיא לא מפתיעה.

אך הציבור החרדי הופתע, שכן היה משוכנע שלפיד הוא מלאך שלא ייפגע ולא ייעלב, אלא יקיים בהידור את המלצת חז"ל להיות "מהנעלבים ואינם עולבים, שומעים חרפתם ואינם משיבים".

האפשרות האחרת, חמורה פי כמה. אם אכן אתם סבורים שהם ככל בני תמותה, כיצד יתכן שהמדבררים אותנו מעיזים לעורר את זעמם של אלה שברזי החמצן התקציבי בידם? הרי כל עלבון כזה מגביר את המוטיבציה שלהם להכות בנו תקציבית.

האם פריקת תסכולים וזעם שווה את המחיר הכבד?

לימדו מהאויבים

למה שלא תלמדו דרכי מלחמה מהיריבים הקשים שלנו.

עד היום, הקפידו לדבר בנועם, דבריהם היו מתובלים באמירות חיוביות כלפי הציבור החרדי, גם אל מול מראיינים שהטיחו בהם עלבונות.

הם כמקצוענים הבינו שאם אתה רוצה לשכנע או להיראות מכובד, כך יש לנהוג. רק כך משיגים תוצאות טובות.

גם אם נניח שהאמירות המפויסות היו צבועות, האם לא טוב יותר, להשאיר להם את התחפושת כדי להוכיח זאת?

מדוע חכם לקרוע את התחפושת ולסכן את קיומם של אלפי משפחות אברכים? והרי אתם סוברים שאנחנו עדיין בגלות? לא? התנהגות זאת היא פושעת וחסרת אחריות.

הציבור החרדי אינו בן ערובה שלכם, כדי שתוכיחו כמה אתם מוכשרים (נניח), בכתיבה או בהצהרות מתלהמות.

לו היינו משכילים להקים מערך הסברה מקצועי שיסביר בנועם, בהגיון, בשפה נקיה ומכבדת, היינו משיגים פי כמה.

הרי אין לצפות שללא הסבר משכנע יבין חילוני מן השורה מדוע העדר לימודי ליבה לא יהפוך בעתיד את ילדינו לנטל כלכלי. מדוע לשחרר אלפי חרדים ללימוד תורה ומדוע להחזיקם.

את מי שכנעתם?

רק כך מתנהלת הסברה ראויה. אך ולדר וחבריו מתלהמים ומסיתים, מזמינים הסתה נגדית ומלבים את האש.

אם מישהו כינה אותנו טפילים, היה ראוי להביא חוות דעת של כלכלן אובייקטיבי שיוכיח שאין הדבר כך. במקום זאת בחרו הדוברים החרדים להתנפל על חבר הכנסת אף שהתנצל על כך, ולהשוות את דבריו לדברי היטלר.

את מי שכנעתם?

כמה כעסנו על העיתונאי שהכפיש את כולנו בגלל חבורת שוטים שביום השואה בילו בפרהסיה. זעמנו על ניצול רגשות הכאב שאזכור השואה מעורר. טלו קורה מבין עיניכם היו אומרים לנו החילונים.

ח"כ הרב אברהם רביץ זצ"ל, טען שחבר כנסת חרדי מסוים שהתעמת כל שבוע בתקשורת עם טומי לפיד, הוא שאחראי להקמת מפלגת שינוי. הבוטות, והאמירות הקשות שלו לא שכנעו איש אלא רק הרחיקו. לאסוננו האיש עדיין בעיני עצמו "לוחם ללא חת" בהסברת חרדים. עם גיבורים כאלה מוטב להפסיד.

ומשפט סיום: גם אם יש 'מצווה' להשניא אותנו כקהל חרדי בעיני החילונים, כל זמן שאנו תלויים לשבט או לחסד בידי השלטונות, פיקוח נפש של אלפי משפחות אברכים דוחה גם 'מצווה' זו.
הסברה הסתה תקשורת פיקוח נפש חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 78 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד