כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מענק כספי: ח"י מאות שקל עבור ראש של מחבל

חודש המבצע של 'המטה העולמי להצלת העם והארץ': כל חייל או אזרח שיחסלו מחבל בזירת פיגוע - ייזכו למענק כספי של 1,800 שקל ולתעודת 'גיבור ישראל'

צילום ארכיון
צילום ארכיון

בעקבות רציחתו המזעזעת אתמול (ג) של אביתר בורובסקי הי"ד בצומת תפוח, החליטה הנהלת 'המטה העולמי להצלת העם והארץ' לחדש את המענקים הכספיים בסך 1800 שקל והענקת תעודות "גיבור ישראל", לאזרחים או אנשי כוחות הביטחון, שיפגעו במחבלים ויצליחו למנוע פיגוע.

יש לציין כי בעבר חולקו עשרות מענקים לאזרחים וחיילים שמנעו פיגועים והרגו מחבלים. לדברי הרב שלום דב וולפא, יו"ר המטה, לאור התגברות החוצפה והעזות של המחבלים מחד, וחששותיהם של החיילים והאזרחים מפני העמדה לדין על פגיעה במחבלים מאידך, החליטה הנהלת המטה לעודד את כל מי שנקלע לזירת פיגוע, להיות הראשון שיחסל את המפגע ויגדע את הטרור באיבו.

עוד בנושא:
"תצלמו, חמישה יתומים המחבל הכלב הזה השאיר לי"
אביתר בורובסקי הי"ד, אב לחמישה מיצהר, נרצח בפיגוע
הפת"ח משבח את המחבל: הגיבור האסיר המשוחרר

"עצם ההכרזה על פרס העידוד תבהיר לאנשי הביטחון ולכל אזרח עד כמה עם ישראל מעריך את פעולתם המהירה להצלת חיי אדם. הכלל הכי מקודש בעם ישראל הוא: 'הבא להורגך, השכם להורגו'", נאמר בהודעת המטה.

בין האנשים שחיסלו מחבלים וקיבלו מענקים כספיים התפרסמו משה בנבנישתי מנחליאל, החייל צחי קורצי שחיסל מחבל בכניסה לקרית ארבע, נהג המונית עוזי מהתבי שחיסל את המחבל בפיגוע הטרקטור, יעקב עשהאל מסוסיא ועוד.
מחיר מחבל 1800 מענק חיסול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד