כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הצהרה לא שגרתית

הרב מרוסיה שתומך בטענות פוטין על נאציזם באוקראינה

הרב אלכסנדר ברדה מרוסיה טוען כי פוטין צודק ויש תנועה ניאו-נאצית חזקה באוקראינה, הוא הביע תמיהה מהעובדה שהניאו-נאציזם קיים באופן פעיל במדינה כמו אוקראינה. רוב הרבנים והמנהיגים היהודים הרוסים שמרו על שתיקה במהלך המלחמה הקודמת באוקראינה ב-2014, ולכן הצהרתו של הרב אינה שגרתית

הרב מרוסיה שתומך בטענות פוטין על נאציזם באוקראינה
הרב אלכסנדר ברדה צילום: דוברות הקרמלין

אחד מהיהודים המשפיעים ביותר ברוסיה צוטט בתקשורת הרוסית תומך בטענות הנשיא על 'דנאציפיקציה' באוקראינה. לטענתו "בשנים האחרונות הייתה האדרה שיטתית של פושעים נאצים, צעדות לפידים וכדומה". את הדברים הרב אלכסנדר ברדה (בֹּרֹדָה) המכהן כיו"ר מועצת המנהלים של הפדרציה של הקהילות היהודיות של רוסיה (FJCR). הוא שוחח עם סוכנות הידיעות הרוסית 'אינטרפקס'.

במהלך הריאיון, הביע הרב תמיהה מהעובדה שהניאו-נאציזם קיים באופן פעיל במדינה כמו אוקראינה. כך מפרסם ה'ג'רוזלם פוסט'. הרב ברדה נחשב ליהודי השני הכי משפיע ברוסיה ובקהילה היהודית במדינה. הוא עובד יד ביד עם הרב הראשי בערל לזר. שניהם נחשבים לאנשי אמונו של הנשיא פוטין. רוב הרבנים והמנהיגים היהודים הרוסים היו שקטים במיוחד במהלך המלחמה הקודמת באוקראינה ב-2014, ולכן הצהרתו של הרב ברדה אינה שגרתית. כך מציין ה-Jerusalem Post.

הרב אמר בראיון כי "פשעי מלחמה נמחקו, נשכחו, והיה רק אזכור לפעילות היצירתית המותנית של מנהיגים בודדים שדגלו בהלאמה של המדינה". הרב הסביר כי הוא רואה מצב מסובך שקשה להבין שבאוקראינה, שבה יש קהילה יהודית די גדולה ומשגשגת במידה רבה, הולכת האדרת הפושעים האחראים למותם של אבותיהם של אותם יהודים במקביל.

הוא הוסיף כי אוקראינה התנגדה להחלטה באו"ם "על מאבק בהאדרת הנאציזם". הרב נשאל על הדיווח על הפצצת אנדרטת באבי יאר בקייב על ידי הצבא הרוסי - שהתברר כשקרי. "כרגע, נציגי תקשורת ממדינות שונות מאשרים שהאנדרטה אינה פגומה", הוא ענה, לפי הדיווח באינטרפקס, הוא אמר כי: "למרבה הצער, אפילו הדיווחים על פרסומים שנחשבים אמינים בינלאומית, יכולים להיות לא אמינים".

ה"ג'רוזלם פוסט" פנה לרב וביקש את תגובתו על התבטאויות אלו, אך הוא החליט שלא להגיב.

מלחמת אוקראינה רוסיה הרב הראשי לרוסיה ולדמיר פוטין ניאו נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד