י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
השותפים של פוטין

התפרע במהומות הקפיטול וקיבל מקלט מדיני בבלארוס

גבר שהתפרע בבניין הקפיטול בארה"ב לאחר הבחירות ב-2020, נמלט לבלארוס שם קיבל מקלט מדיני, הוא אמר לטלוויזיה הבלארוסית שהוא מתמודד עם "רדיפה פוליטית" בארה"ב. בלארוס משתפת פעולה עם פוטין ונותנת לצבאו לתקוף משטחה

התפרע במהומות הקפיטול וקיבל מקלט מדיני בבלארוס
אוון נוימן צילום: צילום מסך

גבר מקליפורניה שחשוד בהשתתפות בהתפרעויות הקפיטול בארה"ב בשנה שעברה קיבל מקלט בבלארוס. אוון נוימן נמלט מארה"ב לאחר שהואשם בקשר עם המהומות. האיש, בן 48, הגיע לאוקראינה לאחר המהומות, אך משם הגיע לבלארוס וביקש מקלט מדיני, בטענה שהוא מתמודד עם "רדיפה פוליטית" בארה"ב.

פקיד במחלקת משרד הפנים של בלארוס אמר כי נוימן קיבל אישור להישאר במדינה "לזמן בלתי מוגבל". גורמים רשמיים בבלארוס טענו כי נוימן נאלץ לחצות את גבול בלארוס באופן לא חוקי, כי היה תחת מעקב של השירותים החשאיים באוקראינה. נוימן אמר לסוכנות הידיעות הממשלתית הבלארוסית 'בלטה' שיש לו רגשות מעורבים, "אני שמח שבלארוס טיפלה בי. אני נסער למצוא את עצמי במצב שבו יש לי בעיות במדינה שלי".

ביולי אשתקד הואשם מר נוימן בשישה סעיפי אישום שונים, כולל כניסה אלימה ותקיפת שוטרים. הוא הואשם בכך שהכה שני שוטרים באגרופים ושימוש במחסום מתכת נגד המשטרה במהלך המהומות בבניין הקפיטול בארה"ב ב-6 בינואר 2021. לדברי נוימן, הוא מכר את ביתו ונסע לאוקראינה. לאחר שחשד שהשלטונות האוקראינים עוקבים אחריו, נוימן אמר שהוא חצה את הגבול לבלארוס ברגל באוגוסט האחרון, לבלארוס אין הסכם הסגרה עם ארה"ב.

בנובמבר האחרון נוימן העניק ראיון לטלוויזיה הממלכתית הבלארוסית ודחה את ההאשמות נגדו. "אני לא מאמין שביצעתי פשע כלשהו", אמר. "אחת ההאשמות הייתה מרגיזה מאוד. נטען שפגעתי בשוטר. זה חסר בסיס". הוא אמר שהוא מבקש הגנה ממשלתית מבלארוס בגלל רדיפה פוליטית, איתה הוא התמודד בארה"ב, כולל ה-FBI שחקר את משפחתו ופרסם את התמונה שלו ברשימת המבוקשים.

בתקשורת הבלארוסית דווח, כי פקיד הגירה הגיש לנוימן מסמך המאשר את מעמדו הפליט. וראש מנהלת ההגירה יורי ברזינסקי, אמר לטלוויזיה הממלכתית כי בסופו של דבר הוא יהיה זכאי להגיש בקשה לאזרחות. "עכשיו אתה לגמרי תחת הגנת הרפובליקה של בלארוס", אמר הפקיד. בלארוס, בראשות הרודן אלכסנדר לוקשנקו, נמצאת תחת סנקציות של ארה"ב בשל הפרות זכויות אדם ותמיכתה בפלישה של רוסיה לאוקראינה. נוימן אמר לטלוויזיה שהוא מתכנן להישאר בעיר בלארוסית ברסט. "התחלתי חיים כאן", אמר. הוא הוסיף כי יש לו תוכניות "להעביר את המשפחה שלי לכאן", אך ציין כי ההחלטה תהיה בסופו של דבר בידי אשתו.

בלארוס ארצות הברית מהומות בחירות ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד