כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
ימנע סרבול בתשלומים

תם עידן: הצ'קים שהכרתם עד היום צפויים לעבור שדרוג משמעותי

בנק ישראל מתכנן לאפשר העברת צ'קים באופן דיגיטלי, מה שייתר את הצורך בהצטיידות בפנקס צ'קים ובהעברה הפיזית של התשלום. בנוסף, התשלום המקוון המתוכנן יבטל את השגיאות שגורמות להחזרת צ'קים מסיבות טכניות | במידה והמהלך יאושר הוא צפוי להיכנס לתוקף כבר בתקופה הקרובה

תם עידן: הצ'קים שהכרתם עד היום צפויים לעבור שדרוג משמעותי
צ'קים צילום: דוברות רכבת ישראל

בנק ישראל הודיע היום (רביעי) על מהלך שיצמצם את הצ'קים מנייר באופן משמעותי כשהתחליף יהיה בדמות צ'יק דיגיטלי עם לא מעט אפשרויות: בבנק ישראל מתכננים לאפשר ללקוח של בנק להעביר צ'קים למועדים שונים מראש באמצעות מכשירים דיגיטליים - מחשב, טלפון סלולרי - ללא הצורך להצטייד בפנקס צ'קים, שגם עולה כסף וגם מבזבז נייר, ובנוסף מאלץ את הלקוח להיפגש פיזית עם מקבל התשלום, כדי למסור לו את הצ'קים.

המהלך שעליו הכריז היום בנק ישראל יחסוך לא מעט נייר וימנע סרבול בתשלומים, כגון החזרת הצ'קים "מסיבות טכניות", שגיאה במילוי הצ'ק, אי התאמה בין המספר לסכום הרשום, טעויות בתאריך ועוד. יש לציין ש - 3% מהצ'קים מוחזרים כיום מסיבות אלה. 

במידה ויאושר, צפוי המהלך להיכנס לתוקף כבר בתקופה הקרובה, ולמעשה פרסם בנק ישראל היום קול קורא להתייעצות לגבי קביעת תחליף עתידי לצ'ק מנייר.

מהבנק המרכזי נמסר כי יש חשיבות בכך שהתהליך נעשה בהתייעצות עם מגוון רחב ככל האפשר של בעלי עניין מקצועיים, שאינם בשיח יום יומי עם בנק ישראל. לכן, מי שמעוניין מוזמן להגיש בזאת הצעה לפתרון טכנולוגי וארכיטקטורה לאמצעי התשלום החדש, בהתבסס על הדרישות ועל התנאים המופיעים בקול הקורא.

 

 

צקים דיגיטל בנק ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד