כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
תוגש בקשה לאישור חירום

קורונה: הסתיים בהצלחה ניסוי החיסון של מודרנה על פעוטות

בניסוי השתתפו 6,700 ילדים מגיל שישה חודשים ועד שש שנים, המשתתפים קיבלו שתי מנות של החיסון בהפרש של 28 ימים בין מנה למנה. החיסון הוכח כיעיל ביותר במניעת תחלואה קשה, ואף הוכח כיעיל נגד זן האומיקרון

קורונה: הסתיים בהצלחה ניסוי החיסון של מודרנה על פעוטות
חיסוני קורונה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

חברת התרופות האמריקנית מודרנה הודיעה היום(רביעי) כי הניסוי בחיסונים נגד הקורונה לפעוטות וילדים מגיל שישה חודשים ועד שש שנים, הסתיים בהצלחה, ובמודרנה נערכים להגשת בקשה לאישור חירום של ה-FDA.

על פי הודעת החברה, תוצאות הניסוי הראו כי החיסון הוביל לעלייה ברמת הנוגדנים המנטרלים נגד נגיף קורונה באופן דומה לחיסון הניתן למבוגרים, וכי לא היו תופעות לוואי חריגות. בניגוד לחיסון לילדים אותו הציגה חברת פייזר, החיסון של מודרנה הוכיח יעילות גם נגד זן אומיקרון.

בניסוי של מודרנה הנקרא KidCOVE, ונערך בשיתוף המכון הלאומי האמריקני למחלות זיהומיות, המכון האמריקני לבריאות והרשות האמריקנית למחקר ולפיתוח ביו-רפואי. השתתפו כ-2,500 תינוקות בני חודשיים עד שנתיים וכ-4,200 ילדים בני שנתיים עד שש. הילדים קיבלו שתי מנות של חיסון, 25 מיקרוגרם כל אחת מהמנות, ובהפרש של 28 ימים בין מנה למנה.

בבדיקות בטיחות שנעשו במהלך הניסוי לא דווחו תופעות לוואי חריגות. תופעות הלוואי שנצפו היו דומות לאלו שנצפו בשאר קבוצות הגיל המקבלות את חיסוני החברה, רובן היו קלות ובינוניות ונצפו בתדירות גבוהה יותר לאחר קבלת המנה השנייה. לא דווח על דלקת שריר הלב או על תסמונת דלקתית רב-מערכתית, וכן לא דווח על מקרי מוות כתוצאה מהחיסון.

בקרב תינוקות בני שישה חודשים עד שנתיים הוכיח החיסון יעילות של 43.7% במניעת הדבקה, ובקרב בני שנתיים עד שש יעילות החיסון במניעת הדבקה עמדה על 37.5%. אך במניעת מחלה קשה ואשפוז הוכח החיסון כיעיל ביותר. רוב מקרי ההדבקה היו קלים, ובאף אחת מקבוצות הגיל במחקר לא נצפתה מחלת קורונה קשה.

במודרנה כבר החלו לבדוק מתן מנות דחף(בוסטרים) של החיסון לילדים ובני נוער, והבדיקות נעשות גם על תרכיב החיסון הנוכחי, וגם על סדרת החיסונים החדשה שהחברה פיתחה במיוחד נגד זן האומיקרון.

חיסון לקורונה חיסון ילדים חברת מודרנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד