י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"במחיר הנמוך ביותר לצרכן!"

לקראת ירידה דרסטית במחירי הגבינות; זה המהלך

צ'דר, קממבר, ברי, פרמזן, מוצרלה וגבינה מלוחה - משרד הכלכלה מפרסם, לראשונה, מכסות פטורות ממכס ליבוא גבינות "פרימיום". המכסות יחולקו בהליכים תחרותיים והזוכים בהן יהיו יבואנים ורשתות מזון אשר יתחייבו למכור את המוצרים במחירים הנמוכים ביותר לצרכן

לקראת ירידה דרסטית במחירי הגבינות; זה המהלך
נתי שוחט, פלאש 90

משרד הכלכלה והתעשייה בוחן בימים אלו פתיחת יבוא במכסות פטורות ממכס למוצרים חדשים, במטרה לייצר תחרות על מגוון, איכות ומחיר של מוצרים, אשר לא מתקיימת בהם כיום תחרות משמעותית ומחירם גבוה ואף צפוי להיות מושפע מהתייקרויות המחירים בעולם.

עד כה חילק המשרד מכסות פטורות ממכס בהליכים תחרותיים לשנת 2022, ליבוא גבינות צהובות מסוג גאודה צהובה, בשר טרי וירקות קפואים, אשר הניבו הפחתות מחירים משמעותיות לצרכן. כמו כן, ההליכים התחרותיים מעודדים את התחרות במשק ותורמים לחיזוק שחקנים בינוניים וקטנים במשק המזון הישראלי.

כעת מפרסם המשרד מכסות נוספות לחלוקת גבינות קשות מיושנות, דוגמת צ'דר ופרמזן, בהיקף של 800 טון, גבינות רכות או חצי רכות עם עובש, דוגמת קממבר וברי בהיקף של 300 טון, מכסות לגבינה מלוחה מעל 5% בהיקף של 800 טון ומכסות לגבינת מוצרלה צהובה חצי קשה בהיקף של 500 טון.

מדובר בגבינות שהמכס עליהן מסתכם בכ-8 שקלים לק"ג, מה שמייקר מאוד את מחירן בישראל. לכן, המכסות החדשות, הפטורות ממכס, צפויות להוזיל משמעותית את מחירי הגבינות הללו.

דני טל, יו"ר ועדת מכסות במשרד הכלכלה והתעשייה, מסר כי חלוקת המכסות בהליכים התחרותיים מאפשרת לגלגל את הטבת המכס מהיבואן לצרכן. המכסות הקודמות שחולקו בהליכים תחרותיים, הביאו להפחתת מחירי בשר טחון טרי ואיכותי, אותו ניתן לרכוש במחיר של 28-30 ש"ח לק"ג, מחירי גבינה צהובה, אותה ניתן לרכוש במחיר של 2.7-3.4 ש"ח ל-100 גרם, ומחירי שעועית קפואה אותה ניתן לרכוש במחיר של 6.4-7.2 ש"ח ל- 800 גרם. "אנו מעריכים כי ההליכים התחרותיים החדשים ליבוא פטור ממכס של גבינות יוקרתיות, יפחיתו את מחירן באופן משמעותי וינגישו אותן לציבור הרחב", מסר.

שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי, מסרה: "המכסות הפוטרות את היבואנים ממכס, מייצרות לצרכנים אלטרנטיבה זולה יותר, באיכות גבוהה ומעודדות תחרות. הזוכים יהיו היבואנים אשר יציעו את המוצרים האיכותיים במחיר הנמוך ביותר לצרכן! אני קוראת לצרכנים להשוות מחירים, ולרכוש מוצרים באופן נבון ומושכל. לצד זאת, אנחנו מגבירים את האכיפה בנקודות המכירה, כך שהצרכנים יזכו בהטבה זו במלואה – נגישות, מחיר ואיכות".

גבינות תחרות במשק משרד הכלכלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד