ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

הבקיעים הראשונים • הקואליציה נגד הימין

שולי מועלם-רפאלי תקפה את שרת המשפטים ציפי לבני על תמיכתה בחילפי שטחים • ובוועדת הכספים תקף יו"ר הוועדה ניסן סלומיאנסקי בזהירות את הליכוד • ובמי תמכו החרדים?

ניסן סלומיאנסקי. צילום: ארכיון
ניסן סלומיאנסקי. צילום: ארכיון



מי שהקשיב אמש לנאומה של ח"כ שולי מועלם-רפאלי מהבית היהודי, יכול היה לחוש בתחילתו של בקיע ראשון בין הימין והשמאל, בקואליציה החדשה שהוקמה אך לפני מספר שבועות.

וכך סיפרה ח"כ מועלם: "אתמול, בדרכי להר הבית, שמעתי את שרת המשפטים, ציפי לבני, מתראיינת ומברכת על הודעת הליגה הערבית ותמיכתה בחילופי השטחים. פחות מחצי שעה לאחר מכן, באותו רדיו, שמעתי על הירצחו של אביתר בורובסקי, תמונתו קורעת הלב של בנו, המשתטח על גופת אביו המובאת למנוחות, לא עוזבת את ראשי מאז אתמול, ואני מניחה שגם לא את ראשכם, של כל מי שראה את זה.

"אביתר בורובסקי עמד בתחנה, בתחנת אוטובוס, וחיכה לטרמפ לחזרה לקראת הצגת תיאטרון. זה היה כל הפשע שלו. זה היה כל הפשע שלו. אני עומדת מעל הבמה הזאת ושואלת את עצמי, וקוראת לשרת המשפטים להגיד בבירור שעד שלא ייפסקו כל מעשה הטרור, ולא יפסיקו להלך עלינו אימים, אין לנו עם מי לדבר", אמרה.

הדרמה השנייה נרשמה בדיון בוועדת הכספים - דיון שעסק בנושא אתרי תיירות במדינת ישראל.

ח"כ אורית סטרוק מהבית היהודי דרשה כי במפה תיכלל גם העיר חברון. אלא שאז קמה מרכזת הקואליציה בוועדה, ח"כ גילה גמליאל, והודיעה כי הקואליציה מתנגדת לתוספת. בסופו של דיון הצביעו חברי הבית היהודי בוועדה נגד הכללת העיר חברון במפה החדשה.

יש פה ימין קיצוני

דווקא חברי הכנסת משה גפני ואיציק כהן, מהמפלגות החרדיות, הצביעו בעד ההצעה.

ח"כ אראל מרגלית (עבודה) שהתנגד אף הוא סיכם את מצבה של הקואליציה: "התגלה הבקע בתוך הקואליציה. יש פה ימין קיצוני ואני שואל איך יש עתיד יכולים לחיות בקואליציה עם אורית סטרוק. לפי ההצעה, נראה שהליכוד הוא נגד חברון וסטרוק בעד".

שאלה טובה, אין ספק.

יו"ר הוועדה, ח"כ ניסן סלומיאנסקי (הבית היהודי), הביע את שאיפתו, שבעתיד יכללו בצו מעין זה גם אזורי יהודה ושומרון: "מתנהל דיון בנפרד על אזור שלם שלא מופיע במפה: יהודה ושומרון, שגם שם יש עניין תיירותי". בעקבות הדברים, התפתח ויכוח ועלתה טענה כי לא ניתן להכליל את יהודה ושומרון בצו מכיוון שלא חל בהם החוק הישראלי. בעקבות הדברים, הדגיש סלומיאנסקי כי "כוונתו היתה רק לשם גילוי נאות".

וחלילה לא כדי לפעול נגד הממשלה, שמטעמה הוא מכהן כיו"ר הוועדה.

את תגובתה של סטרוק, אגב, לא ניתן היה להשיג...

יתכן בהחלט כי אימת המשמעת הקואליציונית והשאיפה לשמור בכל מחיר על שלום הבית הפנים סיעתי ופנים קואליציוני הוא ששומר על השתיקה הרועמת בנושא, שאמור להיות תמצית דם ליבו של כל חבר כנסת שארץ ישראל יקרה לליבו.
ועדת הכספים ימין שמאל מתנחלים לבני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד