י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024

'העדה' יוזמת: הפגנה נגד הגיוס בלונדון וירושלים

'העדה החרדית' יוזמת הפגנה נגד גיוס בני-ישיבות בירושלים ולונדון • גאב"ד העדה הגרי"ט וייס: "רוצים לעקור את התורה, להוציא בחורים מהישיבות ולהשמידם"

הפגנה. צילום ארכיון: אלי קובין
הפגנה. צילום ארכיון: אלי קובין

קהילת הקנאים בלונדון מתגייסת למאבק נגד גיוס בחורי הישיבות בישראל.

ביום שני הבא תתקיים בעיר הבירה האנגלית עצרת נגד הכוונה לגייס את הבחורים לצה"ל. במקביל - ביום חמישי הבא תתקיים עצרת של 'העדה החרדית' בירושלים.

'העדה החרדית' קראה במכתב לקיום העצרת בלונדון. במכתב נאמר: "יושבי הועדה הממשלתית של שלטון הרשע, אשר קם בארץ הקודש, להכרית עולל מחוץ בחורים מרחובות הנהר נחלי אמונת אומן ותורתנו הקדושה, להטיל לצבא את בחורי ישראל לבוללם בחיי החולין וההבל, אשר כבר פסקו כל גדולי ישראל עיני העדה כי הדבר פסול מעיקרו.

"ומה גם שאר הגזירות והרדיפות שרודפים את יראי השם בארץ הקודש בגזירות על התורה ודת ישראל חדשים לבקרים, בכל צורה ואופן אפשרי ובכל חלק מחלקי חיי התורה. וכבר פרסמנו דעתנו שחייבים למחות כדת של תורה".

בימים האחרונים התבטא גאב"ד 'העדה', הגרי"ט וייס בנושא הגיוס. בנאום שנשא בעצרת בביתר עילית אמר: "הממשלה גזרה שבחורי הישיבות ואברכי הכוללים - ושאר כל בני התורה צריכים ללכת לצבא. זו גזירת אורייתא! לא חסר להם חיילים, בעניין זה הם יכולים להסתדר, עד היום היה להם מספיק חיילים, וגם לעתיד לא חסר להם חיילים, זה לא הנקודה בכל מה שקורה כאן.

"הם רוצים לעקור את התורה מישראל, זוממים הם על שארית פלטתנו שבמקום שישבו במבצרי התורה, רוצים הם להוציאם מהישיבות והכוללים ולקחת אותם לצבא ולהשמידם".

טרם ברור היכן יתקיימו העצרות בישראל ובלונדון. אחת ההצעות של עסקני 'העדה' הייתה לקיים את העצרת מול לשכת הגיוס בירושלים, אך זו נדחתה עד כה על-ידי המשטרה.

לקראת העצרת שתתקיים בלונדון, הפיקו הקנאים חוברת, בה מצוטטים גדולי הרבנים נגד הגיוס לצבא. רוב החוברת היא ביידיש. החוברת מלווה בתמונות של חיילים חרדים ובחורי ישיבות עצורים.
גיוס העדה לונדון קנאים ישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד