כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"חשיבות לאומית"

הסכם היסטורי: שיתוף הפעולה בין ישראל למדינה הערבית

התעשייה האווירית ומשרד התעשייה והמסחר של מרוקו חתמו היום על מזכר הבנות בתחום התעופה האזרחית. ההסכם שנחתם ברבאט בין התעשייה האווירית למרוקו, מהווה המשך לרוח הסכמי אברהם ומאפשר את הרחבת היוזמות העסקיות וההזדמנויות העתידיות בין ישראל ומרוקו

הסכם היסטורי: שיתוף הפעולה בין ישראל למדינה הערבית
טקס חתימה במרוקו צילום: התעשייה האווירית

התעשייה האווירית וממשלת מרוקו ישתפו פעולה בפרויקטים בתחום התעופה המסחרית, באמצעות שיתוף ידע וטכנולוגיה מהתעשייה האווירית לצד היכולות המקומיות המפותחות במרוקו. ההסכם משקף את העלייה בביקוש לסחר תעופתי ברחבי העולם, והוא יביא להרחבת הזדמנויות עסקיות נוספות באזור.

העבודה הצמודה עם משרד התעשייה והמסחר במרוקו ועם חברות מרוקאיות, יהיו אבני היסוד לשיתופי פעולה עתידיים נוספים. כמובילה עולמית בתחום התעופה, התעשייה האווירית מספקת פתרונות טכנולוגיים פורצי דרך בתחומי התחזוקה (MRO), מטוסי מנהלים, הסבת מטוסי נוסעים למטען, מכלולים ומבנים תעופתיים, השבחות כלי טיס ומו"פ.

שר התעשייה והמסחר בממשלת מרוקו, ריאד מזוואראמר אמר כי "חתימת ההסכם הינה עדות לשיתוף הפעולה האסטרטגי עבור שתי המדינות. היא פותחת את הדרך לשיתוף פעולה מוצלח בתחום התעשייתי. שיתוף פעולה זה ממנף את המומחיות של התעשייה האווירית בתחום התעופה ואת היכולות הטכנולוגיות בתחומי התעופה והחלל שלנו. הסכם זה משקף את החשיבות הלאומית לקידום הכשרה מתקדמת, תעסוקה, ייצור מקומי, מו"פ וחדשנות".

יו"ר התעשייה האווירית, עמיר פרץ אמר על ההסכם: "מזכר ההבנות הוא שלב נוסף ביצירתה של שותפות חדשה עם תעשיית האוויר והחלל במרוקו. אני מכיר את הפוטנציאל העצום הקיים במרוקו, ובטוח כי זאת רק ההתחלה. יחד נקים צוותי עבודה משותפים שיהפכו את החזון שלנו למציאות. אני מלא התרגשות על הזכות שהמדינה שלי, ישראל, מחזקת את מדינת הולדתי, מרוקו, ואני גאה בכך ששתי המדינות המרכיבות את הזהות שלי צועדות יחד לעבר עתיד משותף. לאורך ההיסטוריה, בכל הזדמנות שנקרתה בדרכה של מרוקו, היא תמיד התייצבה לצד הכוחות החותרים לפיוס ולשלום. כנראה שאנחנו, המרוקאים, ינקנו זאת מחלב אימנו - ולמדנו מארץ הולדתנו כי השלום הכי גרוע טוב יותר מהמלחמה הכי טובה".

מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי הוסיף ואמר מצידו כי "הסכם שיתוף הפעולה, אשר נחתם בין התעשייה האווירית למשרד התעשייה והמסחר המרוקאי, מהווה ביטוי נוסף לשותפות העמוקה בין המדינות ויסייע לקידום פרויקטים משותפים ועסקיים בתחום התעופה. כחלק בלתי-נפרד מהאסטרטגיה שלה, מרחיבה התעשייה האווירית את פעילותה בשווקים חדשים ומספקת פתרונות טכנולוגיים מתקדמים ללקוחותיה. אנו גאים על חתימת הסכם זה ומאמינים כי מדובר בשיתוף פעולה שיניב פיתוחים משותפים חדשים שיצעידו קדימה את עולם התעופה הגלובלי".

התעשייה האווירית מרוקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד