י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
רק ברובלים

הנקמה של פוטין: זו הסיבה לעליית מחירי הדלק

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר שהוא קיבל החלטה לקבל תשלום על דלק רק ברובלים, מכיוון שהסנקציות "הרסו את האמון של מוסקבה". המדינות כוללות את ארה"ב, ואת המדינות החברות באיחוד האירופי

הנקמה של פוטין: זו הסיבה לעליית מחירי הדלק
תחנת דלק. אילוסטרציה צילום: unsplash

ולדימיר פוטין נשיא רוסיה, החליט שכל המדינות ה"לא ידידותיות" ישלמו על הדלק ברובלים, וזה כנקמה על הסנקציות, וכדי להרים את המטבע הרוסי שנמצא בשפל, ארה"ב, מדינות האיחוד האירופי, בריטניה, יפן, אוקראינה, דרום קוריאה ונורבגיה, יאלצו לשלם ברובלים.

המהלך עלול להוביל למשא ומתן מחודש על חוזים, שיוביל להפסקה באספקה, ה'דיילי מייל' דיווח, כי "מחירי הגז והדלק הבריטיים עלו לאחר שולדימיר פוטין הכריז היום שרוסיה תקבל רק רובל כתשלום ממדינות "לא ידידותיות" כנקמה על הסנקציות שהוטלו על פלישתו לאוקראינה".

"רוסיה תמשיך, כמובן, לספק גז טבעי בהתאם לכמויות ולמחירים קבועים בחוזים שנסגרו בעבר", אמר פוטין, והוסיף כי "הסנקציות הרסו את האמון של מוסקבה". שינויים בחוזה עשויים לגרום לכך שלקוחות אירופאים צריכים לקיים משא ומתן מחדש על ההסכמים שלהם, שהם ברובם ביורו, מה שעלול להוביל לשיבושים באספקה ​​בזמן שהשיחות מתקיימות. שורה של מדינות אירופיות עדיין תלויות במוסקבה עבור רוב אספקת הגז והנפט שלהן, והשיבושים יגרמו להעלאת מחירים ויעמיקו את משבר האנרגיה ברחבי היבשת.

המהלך צפוי לעלות את ערך המטבע הרוסי שירד לשפל שיא של 120 רובל לדולר אחד, בעקבות הפלישה לאוקראינה. בדרך כלל הדולר נסחר סביב 80 רובל. רשימת המדינות ה'לא ידידותיות' כוללת את ארצות הברית, מדינות החברות באיחוד האירופי, בריטניה, יפן, קנדה, נורבגיה, סינגפור, דרום קוריאה, שוויץ ואוקראינה. בין היתר, עסקאות עם חברות ויחידים מאותן מדינות צריכות להיות מאושרות על ידי ועדה ממשלתית. כך דווח ה'דיילי מייל'.

פוטין, נשא דברים בטלוויזיה היום, ואמר שרוסיה צריכה להפסיק להשתמש ב"מטבעות שפוגעות". הוא אמר: "זה די ברור שזה לא הגיוני שנספק את הסחורה שלנו לאיחוד האירופי, לארה"ב ונקבל תשלומים בדולרים, אירו, או מטבעות אחרים".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין גז נפט סנקציות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד