י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

גאב"ד 'העדה' בעד אליאור חן: "אדם חף מפשע"

תמיכה מפתיעה • גאב"ד 'העדה החרדית' מביע תמיכה באליאור חן, שנשפט ל-24 שנות מאסר בגלל התעללות קשה בילדים • התמיכה - לקראת דיון בערעור שהגיש לבג"צ

אליאור חן, "הרב המתעלל".
אליאור חן, "הרב המתעלל".

אליאור חן, מי שכונה 'הרב המתעלל' ונשפט ל-24 שנות מאסר, זוכה היום לתמיכה מפתיעה: במכתב עליו חתומים גאב"ד 'העדה החרדית', הגרי"ט וייס, האדמו"ר ממשכנות הרועים ואדמו"ר ממבקשי אמונה, הם מבקשים להתגייס עבור מה שהם מכנים "מצוות פדיון שבויים".

המכתב יצא ממנהיג 'העדה החרדית' לקראת דיון שהתקיים הבוקר (ב') בבית המשפט העליון ,בעקבות ערעור שהגיש אליאור חן. חן, שהורשע בהתעללות קשה וחמורה בשמונה ילדים, מבקש לבטל את פסק הדין החמור נגדו - במלואו או בחלקו.

על פי המכתב, "אנשי זדון ורשע חברו יחד והעלילו עלילות זדון ורשע על אדם חף מפשע וזממו לכלאו יחד עם רשעים ופושעים למשך הרבה שנים!! ד"י – לבד מקנסות רבות וצרות שונות ומשונות".

לקראת הערעור כותבים הרבנים: "אנא אחים לצרה! שאו מרום עיניכם והרבו בתפילה ובקשה לפני מלך קל רם ונשא שיחוס ויראה בעניינו וישמע שעותינו ויגאלנו גאולת עולם.

"וכידוע שהפסק בבית משפטם מתחשב בדעת קהל הנמצא באותה עת באולם – יהודי יקר! אל תעמוד מנגד בשעה קשה זו – ואל תאמר ידי לא שפכה את הדם הזה – כאשר בעבר לא תמכנוהו וייצגנוהו כראוי בעת משפטו".

התקווה של מקורבי חן הייתה כי 600 אנשים יהיו נוכחים בשעת הדיון, אך עד כה הגיעו רק 30 איש.

לפני שנתיים הגישו עורכי דינו של חן, דרור ארד-אלון ויובל נחמני, את הערעור שנדון הבוקר לבית המשפט. בערעור הם מבקשים "להורות על זיכויו של המערער ולחלופין להורות על שמיעת המשפט מראשיתו". אם אלו לא יתקבלו, מבקשים עורכי דינו של חן "להקל משמעותית בגזר הדין", כפי שנכתב בערעור.

בעתירתם, הסבירו עורכי הדין את הפנייה מחמש סיבות: הראשונה, לטענת עורכי הדין, "היעדר הליך ראוי שגרם עיוות ממשי ובכלל זה פגם בייצוג והתנהלות שגויה של בית המשפט"; השנייה - "היעדר ראיות להוכחת העבירות - כולן או חלקן"; השלישית - "פגם בייחודיות ההסגרה והרשעה בעבירות שלא נכללו בצו ההסגרה"; הרביעית - "טעויות בהכרעה בבקשות ביניים" במשפט; החמישית - "שגיאה בגזירת הדין", כפי שמגדירים זאת עורכי הדין.

עורכי הדין מדגישים בערעור: "מצויות ראיות ישירות הסותרות חזיתית, ולכל הפחות מעוררות ספק ממשי וסביר, את הקביעה שהמערער הקים "כת" ועמד בראשה; את הקביעה שהוא שלט באחרים בכלל, ושהורה על הפעלת אלימות או התעללות בקטינים; את הקביעות שהוא האחראי לפגיעות החמורות בילדים; ואת הקביעה שהוא נקט בעצמו אלימות או התעללות כלפי הקטינים".
אליאור חן העדה החרדית תמיכה חף מפשע הרב המתעלל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 57 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד