י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בעקבות החמרת היחס

האסירים הביטחוניים ייפתחו בשביתת רעב נרחבת

במחאה על צעדים שנקט שב"ס מאז הבריחה מכלא גלבוע לפני חצי שנה, האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל צפויים להתחיל בשביתת רעב נרחבת החל משישי הקרוב

האסירים הביטחוניים ייפתחו בשביתת רעב נרחבת
אסירים, אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל צפויים להתחיל בשביתת רעב נרחבת החל משישי הקרוב, במחאה על החמרת היחס מצד שב"ס. גורמים פלסטיניים אמרו ל'כאן חדשות' כי כל הארגונים תומכים בשביתה, והכוונה היא להתחיל באופן הדרגתי, עם נציגים שישבתו רעב החל משישי הקרוב.

לפי אחד מהם, כבר בהתחלה מדובר על 1,000-1,500 איש שישבתו. יש לציין כי אלו הם מספרים גבוהים, שאם יתקיימו - לא נראו בשנים האחרונות.

עוד אמרו שישראל שוחחה עם נציגי האסירים בניסיון למנוע את השביתה ואף פנתה לבכירים ברשות הפלסטינית בבקשה שידברו עם הנהגת האסירים בכלא, מתוך החשש שהשביתה יוביל להתלקחות בגדה ובעזה, אך ברשות התנו את מילוי הבקשה בכך שישראל תמלא את דרישות האסירים.

השביתה היא במחאה על צעדים שנקט שב"ס מאז הבריחה מכלא גלבוע לפני חצי שנה – חיפוש מוגבר בתאים והברחת טלפונים אל תוך הכלא מניעת האפשרות לקנות מוצרים מסוימים בקנטינה, צמצום הזמן שבו ניתן לעצורים להסתובב בחצר הכלא, ועוד.

הכוונה היא לקיים שביתת רעב ללא הגבלה – שתסתיים רק אם שב"ס יענה לדרישות שהן החזרת התנאים בכלא למה שהיו טרם הבריחה מכלא גלבוע.

שביתת רעב פלסטינים בריחת האסירים מכלא גלבוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד