כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"אצלנו זה קטסטרופה"

עליית מחירים לקראת פסח? פקק ענק שמעכב את המלאי לישראל

בעקבות הפקק העצום של אוניות המחכות לפריקה בנמלי ישראל: ספקים ברחבי העולם לא מוכנים לשלוח סחורה לישראל. היבואנים מזהירים כי לקראת פסח המצב עלול להחמיר. "אם ככה זה ימשיך אני אצטרך לעלות את המחיר, יש גבול לכמה שאני יכולה לספוג", מזהירה מנכ"לית חברת הייבוא ניאו ברנד

עליית מחירים לקראת פסח? פקק ענק שמעכב את המלאי לישראל
אילוסטרציה צילום: unsplash

בעקבות הפקק העצום של אוניות המחכות לפריקה בנמלי ישראל: ספקים ברחבי העולם לא מוכנים לשלוח סחורה לישראל, בגלל העיכובים החמורים והעומסים. היבואנים מזהירים כי לקראת פסח המצב עלול להחמיר.

כמעט מדי שנה נרשמים מחסורים בחלק מהמוצרים לקראת חג הפסח, אך הפעם, בעקבות הפקק הקטסטרופלי - היבואנים מעריכים כי המצב עלול להיות חמור בהרבה. ולא רק היבואנים מפסידים, אלא גם המשק הישראלי מאבד מדי יום מיליוני שקלים בגלל הפקק בנמלים.

"אני ממש היום בדילמה אם להביא סחורה שנגמרה כשאני יודעת שהיא תתקע בנמל", אמרה רעות וקנין, מנכ"לית ובעלים של חברת הייבוא ניאו ברנד, "בסוף מה שעשיתי זה להשכיר מחסן באיטליה ולאחסן שם את הסחורה שקניתי. אחסנה באיטליה יותר משתלמת לי מאשר להביא את הסחורה ושהיא תעמוד בנמל. כל יום שסחורה תקועה באוניה בנמל אני משלמת החל מ-700 שקל ועד אלפי שקלים על כל מכולה. אנחנו היבואן העיקרי של דונאטס לארץ, ובחנוכה השנה לדוגמא בגלל מה שהיה בנמל אנחנו הפסדנו 300 אלף שקל".

לדבריה, "כל העולם מדבר עלינו שהנמלים אצלנו זה קטסטרופה. יש חברות ספנות שפשוט מדלגות עלינו כי הן יודעות שהן יצטרכו להמתין. יש עכשיו איזה 5 אוניות שדילגו על ישראל שפשוט החליטו לא לפרוק פה".

"אם ככה זה ימשיך אני אצטרך לעלות את המחיר, יש גבול לכמה שאני יכולה לספוג. אין ליבואנים ברירה. אפשר פעם פעמיים לספוג את ההפסדים, אבל לאורך זמן אי אפשר ככה. זה מעציב אותי, אבל אין לי ברירה", הוסיפה וקנין.

"הספקים מתקשים מאד למצוא בעלי אוניות שיסכימו להגיע לארץ", צוטט יבואן ישראלי ב'חדשות 12', "הספקים שלנו מטורקיה אומרים שזה בלתי נתפס שהפלגה מטורקיה לישראל לוקחת רק 36-48 שעות, אבל אז ממתינים מחוץ לנמלים כחודש ימים. מחיר הובלה ימית מסין לישראל גבוה בעשרות אחוזים ממחירי הובלה מסין לטורקיה או לאיטליה. הכול בגלל הוצאות המתנה של האוניות בישראל".

פסח ספקים מלאי נמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד