כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"למגר את תופעת ההתעמרות"

האם העיתונאים בתקשורת הכללית סובלים במקום העבודה?

סקר על ההתעמרות בתקשורת הכללית - 38.5% מעובדי ענף התקשורת והעיתונות חוו התעמרות בעבודה; 41% מהעובדים שעברו התעמרות חושבים לפרוש מהענף; 47% דיווחו על פגיעה בריאותם ו-59% בתפקוד הכללי מחוץ לעבודה; 66% מהעובדים שבחרו להתלונן דיווחו שההתעמרות כלפיהם לא הופסקה

האם העיתונאים בתקשורת הכללית סובלים במקום העבודה?
עיתונאים, אילוסטרציה צילום: Pixabay

ההתעמרות בתקשורת בכללית: ארגון העיתונאים ומכון מדגם ערכו סקר טלפוני בנושא התעמרות בעובדים בקרב 348 עובדים בענף התקשורת והעיתונות.

מהסקר עולה כי 57% מהמרואיינים נחשפו להתעמרות בעובדים בסביבתם הקרובה, 38.5% חוו או חווים התעמרות באופן אישי מצד הממונים.

העובדים שחווים כיום התעמרות מדווחים בשיעורים גבוהים על סוגים רבים של התעמרויות בעבודה, הבולטים ביניהם הם: 51% הלינו על צעקות, 49% מהמשיבים סיפרו על ניסיונות הכשלה בתפקיד, 49% על התעלמויות, 41% על האשמות שווא, 32% על התנכלויות ו-26% דיווחו על השפלות שחוו במקום העבודה.

ההתעמרות פוגעת בעובדים בעיקר במוטיבציה לעבוד, כך עולה מ-69% מהמשיבים בסקר, 59% השיבו כי ההתעמרות פגעה בהם בתפקוד הכללי מחוץ לעבודה ו-47% השיבו כי הדבר פגע בבריאותם. 41% מהעובדים שעברו התעמרות חושבים לפרוש מהענף.

יותר ממחצית (57%) מהעובדים שנפגעו מהתעמרות בעבודה, בחרו שלא להתלונן. 66% מהעובדים שבחרו להתלונן דיווחו שההתעמרות כלפיהם לא הופסקה.

70% מהמרואיינים מציינים כי עובדים בענף התקשורת והעיתונות מוכנים לסבול התעמרות כדי להישאר בתחום.

מנכ"ל ארגון העיתונאים, אלי גרשנקרוין, מסר בתגובה לנתונים כי "הזכות לסביבת עבודה בריאה וחפה מהתעמרות היא זכות יסוד של העובדים. לא ניתן לעשות עיתונות חופשית בתוך סביבה מתעמרת ולכן אנחנו יוצאים במהלך שמטרתו למגר את תופעת ההתעמרות בעולם התקשורת. אנו קוראים למו"לים ולעורכים הראשיים בכלי התקשורת לאמץ את התקנון למניעת התעמרות שגיבשנו. זהו צעד ראשוני במהלך ארוך טווח שמטרתו לייצר סביבת עבודה בטוחה עבור העיתונאים והעובדים בענף התקשורת".

התעמרות תקשורת עיתונאים זכויות בעבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד