ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
צעד מפתיע

זלנסקי פעל אצל ביידן לטובת האוליגרך המקורב לפוטין

הנשיא זלנסקי ייעץ לנשיא ארה"ב ביידן לא להטיל סנקציות אישיות על האוליגרך הרוסי-יהודי רומן אברמוביץ' מקורבו של פוטין, כיוון שלדבריו יש לו משקל מכריע במו"מ לסיום המלחמה

זלנסקי פעל אצל ביידן לטובת האוליגרך המקורב לפוטין
ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

בתחילת החודש, פקידים במשרד האוצר האמריקני ניסחו שורת סנקציות במטרה להעניש את רומן אברמוביץ', אוליגרך רוסי בולט ומקורב מאוד לנשיא רוסיה ולידימיר פוטין, בעקבות המתקפה של רוסיה על אוקראינה. כעת נחשף כי הנשיא האוקראיני, ולודימיר זלנסקי פועל לטובתו של האוליגרך היהודי.

לפי דיווח ב'וול סטריט ג'ורנל' כשהגיעה העת להכריז על הסנקציות נגד האוליגרך, שנועדו לצאת במקביל לסנקציות של בריטניה והאיחוד האירופי, המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן ביקשה מהאוצר לעכב את ההכרזה. הסיבה: נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, יעץ לנשיא ביידן בשיחת טלפון לאחרונה להמתין עם הסנקציות נגד האוליגרך, כיוון שלדבריו הוא עשוי להתברר כדמות קריטית במאמצי המו"מ עם הרוסים.

בכירים בבית הלבן סיפרו לעיתון כי הנשיא ביידן התייעץ עם נשיא אוקראינה בנוגע לשורה של סנקציות, כולל העונשים המתוכננים נגד רומן אברמוביץ'.

"אנחנו לא מתכוונים להתייחס לשיחות פרטיות בין הנשיא ביידן לנשיא זלנסקי", אמרה אמילי הורן, דוברת המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן בתגובה לפרסום. משרד האוצר לא הגיב לבקשת תגובה. כך גם משרדו של נשיא אוקראינה ושגרירות אוקראינה בוושינגטון לא הגיבו.

"לטובת המשא ומתן, וכדי שהוא יצליח, עדיף לא להתייחס לתהליך ולא למעורבותו של מר אברמוביץ'", נמסר מטעמו של רומן אברמוביץ. "כפי שנאמר בעבר, בהתבסס על בקשות, כולל מארגונים יהודיים באוקראינה, הוא עושה כל שביכולתו כדי לתמוך במאמצים שמטרתם להחזיר את השלום בהקדם האפשרי", הוסיף.

ההחלטה האמריקנית לדחות את הסנקציות על אברמוביץ' היא טוויסט בלתי צפוי באסטרטגיה של המערב שעיקרה הענשת אוליגרכים עשירים עם קשרים בקרמלין, כחלק מהמאמץ להפעיל לחץ הנשיא פוטין. בעוד כמה אנשי עסקים רוסים בעלי פרופיל גבוה התבטאו נגד המלחמה, אברמוביץ' הוא האוליגרך שהצהיר כי הוא מנסה לדחוף את מוסקבה למצוא פתרון בדרכי שלום.

ולדימיר זלנסקי ג'ו ביידן סנקציות מלחמת אוקראינה רוסיה רומן אברומוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד