כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
שערי השבועונים האבלים

הרב קנייבסקי זצ"ל: הכוורת מרשב"ם, טור של נתניהו והסיקור בארה"ב

השבועונים בישראל ובארה"ב עמלו השבוע להביא עלי גיליון את הסיקורים הכי מיוחדים על הסתלקות הגאון רבי חיים קנייבסקי זצ"ל: כך בחרו לסקר את פטירת מרן שר התורה ב'משפחה', 'בקהילה', 'הדרך', 'העולם החרדי', 'רגע', 'די וואך', Ami',' 'Mishpacha', 'המחנה החרדי', 'דער איד' וב'דער בלאט'

הרב קנייבסקי זצ"ל: הכוורת מרשב"ם, טור של נתניהו והסיקור בארה"ב
השבועונים מסקרים את הסתלקות הגר"ח קנייבסקי זצ"ל צילום: בחדרי חרדים

כל השבועונים החרדיים, בארץ ובעולם, הקדישו השבוע חלק ניכר מתוכנם לסיקור ההסתלקות, מסע הלוויה ומאורעות חייו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי זצ"ל.

משפחה

מגזין 'משפחה' ‏הקדיש יריעות נרחבות על פטירת שר התורה זצ"ל. בין הטורים הבולטים - "אבי בלום שמנתח 5 שנות הנהגה פלאית ואליעזר שולמן שפגש את הכוורת שניהלה את הבית ברחוב רשב"ם".

מערכת העיתון כתבה: "זה השער לה' צדיקים יבואו בו. תמו להן 94 שנות תורה של שרף בדמות אדם. וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'. גיליון מלא בגעגוע".

בקהילה

מגזין 'בקהילה' ‏מביא שיחות עם נכדי הגר"ח ועם בני ביתו. כך גם טורים של הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו ולהבדיל גם מנשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, חברי כנסת ואישי ציבור נוספים.

מערכת העיתון כתבה: "רבבות מילים ועשרות כותבים נבחרים, אבל לא באמת נצליח לתאר מה שאיבדנו השבוע. גיליון עצוב עם מעט נחמה".

הדרך

מגזין 'הדרך' הקדיש את כל גליונותיו לסיקור פטירת ומאורעות חייו של מרן שר התורה זצ"ל, תחת הכותרת: "‏וְהָיְתָה נֶפֶשׁ אֲדֹנִי צְרוּרָה בִּצְרוֹר הַחַיִּים".

העולם החרדי

‏מגזין התמונות 'העולם החרדי' הפיק גיליון אבל מיוחד ומוגדל ממראות חייו של מרן שר התורה זצ"ל לצד סיקור ענק ממסע הלוויה.

רגע

‏מגזין 'רגע' הפיק גיליון אבל דומע, המקיף מעט מזעיר מדמותו הגדולה של מרן שר התורה זצ"ל. מסע ההלוויה, רגעי הדרמה וההסתלקות, משפחת בית מרן ומאות תמונות מחייו ומהרגעים והימים הראשונים שאחרי פטירתו.

די וואך

מגזין התמונות המוביל בארה"ב, 'די וואך', הפיק ארבעה גיליונות עם סיקור מקיף ומיוחד על חייו של מרן שר התורה זצ"ל. שיחה עם נכדו ומקורבו הרב אריה קנייבסקי, טורים של מקורביו ומסרים חינוכיים לילדי התשב"ר.

יתד נאמן באנגלית

העיתון יתד נאמן באנגלית חרג מהרגלו וכתב בלשון הקודש את המילים "תורה תורה חגרי שק" בכותרת הראשית לצד תמונה של מרן שר התורה זצ"ל כשהוא שקוע בלימוד התורה. כך גם הפיק גיליון מיוחד על מאורעות חייו של הגר"ח זצ"ל עם מאמרים של חשובי ראשי הישיבות בליווי עשרות תמונות. 

עורך העיתון הרה"ג פנחס הלוי ליפשיץ שבכל ביקור בישראל התקבל בחיבה בבית מרן שר התורה זצ"ל מפרסם שלל סיפורים לא ידועים. העיתון גם הדפיס יותר עותקים בידיעה שרבים ירכשו אותו לזיכרון. 

עמי - משפחה באנגלית

המגזינים Ami ו-Mishpacha הביאו סיקורים מיוחדים על פטירת מרן שר התורה זצ"ל. מערכת עיתון Mishpacha ציינה כי לעיתון צורף השבוע "מוסף בן 64 עמודים שנכתב בדמעות ואוסף עמוס באהבה ויראת כבוד".

המחנה החרדי

הבטאון של חסידות בעלזא, 'המחנה החרדי', הקדיש את עמוד השער כולו לסיקור הסתלקותו של הגר"ח זצ"ל. בשער גם הופיעו דברי הספד שנשא המגיד המפורסם הגאון רבי מנשה רייזמן לצד ראיון עם הרב חנוך סגל שמדבר גם על המחלוקת בעניין ספר 'הגאון'.

דער איד - דער בלאט

‏שני העיתונים של חצרות סאטמר בארה"ב, עיתון 'דער איד' של חצר המהרי"י ועיתון 'דער בלאט' של חצר המהר"א סיקרו בהרחבה את מסע הלווייתו של מרן שר התורה זצ"ל. 'דער איד' בחר לסקר את הלוויה גם בכותרת הראשית אך 'דער בלאט' העדיף להבליט דווקא את מלחמת רוסיה-אוקראינה.

מאמענט

המגזין האמריקאי 'מאמענט' הפיק גיליון אבל מיוחד בו מסופר על מאורעות חייו של מרן שר התורה זצ"ל לצד מאמר עם "מבט מעמיק על דמותו הפלאית של הגאון והגדול".

הרב חיים קנייבסקי עיתונות שבועונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד