י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המציל היהודי נחשף

חבר הפרלמנט האוקראיני, ניצול צ'רנוביל: "הייתי מעורב בשחרור חסיד שנחטף"

חבר הפרלמנט האוקראיני שמסייע לאלפי יהודים לחצות את הגבולות, חולץ בילדותו על ידי חב"ד בקבוצות ילדי צ'רנוביל, עכשיו הוא מדבר בריאיון מיוחד למגזין חרדי בישראל ומספר על פעולות החילוץ וגם חושף פרטים על מעורבותו בחילוץ חסיד שנחטף על ידי כנופיה | מרתק ומיוחד

חבר הפרלמנט האוקראיני, ניצול צ'רנוביל: "הייתי מעורב בשחרור חסיד שנחטף"
חבר הפרלמנט האוקראיני, גארי (צבי הירש) לוגבינסקי צילום: באדיבות המצלם

אחד הגורמים הבכירים המסייעים ליהודי אוקראינה לצאת את הגבולות, הוא חבר הפרלמנט האוקראיני, גארי (צבי הירש) לוגבינסקי, שגדל בכפר חב"ד, אחרי שעלה לארץ הקודש במסגרת קבוצות 'ילדי צ'רנוביל' של צעירי חב"ד, ועד היום הוא שומר על קשר חם עם שלוחי הרבי.

בראיון לשבועון 'כפר חב"ד' שנמצא כבר הבוקר בחנויות הוא אומר: "אני מסתכל על העובדה שכאלף יהודים יוצאים בכל יום מאזורי התופת ושבכוחי לחלץ אותם, ואני אומר לעצמי, את החינוך והניסיון לבצע את מה שאני מבצע – קיבלתי מחב"ד, שפעם חילצו אותי ונתנו לי כוח לחלץ עוד אלפים, עשרות שנים מאוחר יותר".

חבר הפרלמנט.

"אני בקשר עם שלוחים בכל העולם", הוא מספר. במהלך השיחה הוא ישלוף במהירות שמות רבים של שלוחי הרבי הפועלים ברחבי העולם. ניכר שהוא בקי בפרטים ושומר על קשר קרוב עם רבים מהם. מאז פרצה המלחמה הוא עוסק בחילוץ יהודים מערים מופגזות לעבר מקומות בטוחים. בהיותו דובר עברית, הוא גם הפך למרואיין מבוקש בכלי תקשורת ישראליים בולטים. בכמה מהם התראיין חפוזות בשבועות האחרונים.

הוא מספר, "הקמתי תוכנית לחילוץ יהודים בשיתוף נציגי משרד החוץ הישראלי באוקראינה ובתיאום מול משטרת אוקראינה ומשטרת הגבולות. את רוב הקהילות היהודיות חילצנו. הקהילה שלדעתי הכי סבלה היא הקהילה של הרב פנחס וישצקי מקייב. הרי הם כבר חולצו פעם אחת, ב-2014, מהעיר דונייצק, ועד שהצליחו להתגבש ולפתוח קהילה מחדש בקייב נאלצו להתפנות שוב. היה קשה לראות את זה".

בצעירותו בכפר חב"ד.

לפני כשנה היה לוגבינסקי מעורב בחילוץ חסיד חב"ד מקייב שנחטף בידי אנשי מאפיה במקום. לדבריו, זה לא סיפור חריג מבחינתו. "זה היה בקיץ האחרון", הוא חושף השבוע את הפרטים המלאים. "התקשרה אליי אחת מנשות הקהילה שלנו בקייב ואמרה לי שבעלה נעדר, שהיא כבר זמן מה לא מוצאת אותו וחוששת לשלומו, וביקשה את סיועי".

"הצלחתי להגיע במהירות למצלמות וידאו שתיעדו את רגעי החטיפה שלו. התברר שרכב המתין לו מחוץ לבית הכנסת, הוא נכנס אליו ונחטף, חטפו אותו כי חשבו בטעות מסיבות שונות שיש לו כסף רב".

בכפר חב"ד בבחרותו.

"בסופו של דבר, בסיוע אנשי ביטחון גילנו אותו, הצלחנו לגבש מבצע חילוץ. אכן מצאנו את החטוף בבית, במרתף. הרגליים שלו היו שבורות. הוא חולץ. בבית נמצאו כמויות ענק של נשק וכן תעודות של השב"כ האוקראיני. באותה הזדמנות המשטרה עצרה גם כמה מאנשי שירות הביטחון". מספר גארי.

בחודש יולי 2019, ביקר חבר הפרלמנט בכפר חב"ד, הוא נצפה מחלק כמויות של חטיפי שוקולד לילדי כפר חב"ד. מסתבר שמאחורי המחזה המפתיע מסתתר סיפור מרגש במיוחד שהתפרסם גם אז בשבועון 'כפר חב"ד'.

בביקורו ב-2019 בכפר חב"ד.

"כשהייתי ילד ולמדתי בכפר לא היה לי כסף", סיפר לוגבינסקי, "היו אפשרויות מעטות מאוד להרוויח כסף ובכל מקרה לא היה מדובר בהרבה כסף, בתור ילד ניצלתי את הזמן הפנוי בלימודים ועבדתי בכל מיני מקומות בכפר. ביניהם בפרדס אתרוגים ובלול תרנגולות".

"אחרי שהצלחתי לחסוך כמה שקלים, רציתי לקנות משהו ונכנסתי למכולת. ראיתי שם שוקולדים ורציתי לקנות אותם אבל עשיתי חשבון שבסכום שקיבלתי בעבור שעת עבודה אוכל לקנות חפיסה אחת בלבד".

"אז, באותו רגע, החלטתי שהחלום שלי הוא שיהיה לי די כסף כדי לקנות הרבה שוקולדים ולחלק אותם לילדים אחרים בכפר חב"ד. הגעתי לכפר חב"ד וסוף סוף הגשמתי את החלום הזה. מילאתי עגלה בשוקולדים מכל מיני סוגים ויצאתי לחלק אותם לילדים. סגרתי מעגל". כך חבר הפרלמנט היהודי באוקראינה.

בבחרותו בכפר חב"ד.

הראיון המלא עם חבר הפרלמנט שהביא העיתונאי מנדי קורטס, פורסם במגזין 'כפר חב"ד'

מלחמת אוקראינה רוסיה חבר פרלמנט ממשלת אוקראינה שבועון כפר חב"ד גארי לוגבינסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד