כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בניסיון למנוע ריסוק כלכלי

הנשיא פוטין מנע מנגידת הבנק המרכזי להתפטר

ראש הבנק המרכזי של רוסיה ביקשה להתפטר מתפקידה במהלך השבועות האחרונים, אך נשיא רוסיה ולדימיר פוטין סירב לבקשתה ואילץ אותה להישאר בתפקיד, בזמן שמדינות המערב יישמו סנקציות כלכליות משתקות

הנשיא פוטין מנע מנגידת הבנק המרכזי להתפטר
ולדימיר פוטין, נשיא רוסיה צילום: pixabay

ראש הבנק המרכזי של רוסיה, אלווירה נביולינה, שעבדה בשיתוף פעולה הדוק עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לעיצוב המדיניות הכלכלית של המעצמה במשך יותר משני עשורים, ניסתה לפרוש מתפקידה כנגידת הבנק הרוסי, זמן קצר לאחר שהקרמלין הורה על פלישה לאוקראינה. אך הנשיא פוטין מנע ממנה להתפטר.

על פי דיווחים, נביולינה מועמדת לכהונה נוספת של חמש שנים בראשות הבנק המרכזי של רוסיה שנאבק בניסיון לייצב את הכלכלה הקורסת של המדינה בעקבות הסנקציות - שכללו הוצאת בנקים רוסיים מרכזיים ממערכת התשלומים הבינלאומית 'סוויפט' ואיסור אמריקאי על יבוא נפט וגז רוסי. בנוסף אינספור חברות מערביות יצאו מרוסיה מאז החלה הפלישה.

דעתה של נביולינה על המלחמה אינה ברורה, הסנקציות שהוטלו על ידי ארה"ב ומדינות אחרות פגעו בכלכלה הרוסית, גרמו לערכו של הרובל להתרסק והעמידו את רוסיה בסיכון לא לעמוד בהתחייבויות שלה למדינות שונות.

כל ניסיון עתידי של נביולינה לעזוב את תפקידה ייחשב כבגידה בפוטין, שנמצא בלחץ בינלאומי עצום לעצור את הפלישה, כך דיווחה סוכנות הידיעות 'בלומברג' , תוך ציטוט של מקורות בעלי ידע על המצב הכלכלי ברוסיה. נביולינה עדיין לא הגיבה בפומבי באשר להארכת כהונתה ולא ברור אם תעשה זאת.

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה בנק מרכזי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד