כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

תלונה במשטרה נגד וואלה: "הסית נגד חרדים"

מאבקי דת-מדינה - הזירה הפלילית: פעיל חרדי הגיש תלונה כנגד יוצר משחק מחשב בו נדרש השחקן להרוג חברי כנסת חרדיים • תלונה הוגשה גם נגד אתר 'וואלה', שפרסם את המשחק

אילוסטרציה, צילום: משה הולצמן
אילוסטרציה, צילום: משה הולצמן

יעקב לבי, פעיל חברתי חרדי הגיש היום (ב') תלונה במשטרת בית שמש נגד אביתר אמיתי, יוצר משחק רשת ובו דמותו של השחקן הינה של שר האוצר יאיר לפיד ומטרת המשחק היא "להרוג" את חברי הכנסת החרדיים תוך שהוא "אוכל" את הכסף שלהם.

תלונה הוגשה גם נגד אתר 'וואלה חדשות!' שקרא בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו "לחסל חרדים".

נגד אמיתי הופנתה בימים האחרונים ביקורת קשה בטענה כי בכך שיצר את המשחק והעלה אותו לרשת הוא גורם להסתה נגד הציבור החרדי בישראל, דבר העלול להביא אף לפגיעה פיזית.

אך למרות זאת אמיתי סרב להוריד את המשחק וטען: "זה מצחיק".

גם נגד אתר 'וואלה' הוגשה תלונה בתחנת המשטרה. יעקב לבי, פעיל ארגון 'דוסים', פרויקט הסברה חרדי באינטרנט, הסביר כי בעמוד הפייסבוק של האתר העלו קישור לידיעה המסקרת את המשחק ותחתיו הכיתוב: "ילדים יקרים, עזרו ליאיר לפיד למצוא את הכסף ולחסל את החרדים".

"אם התרגלנו להסתה הפרועה המאשימה את המגזר החרדי בשוד הקופה הציבורית", אמר לבי, "לא ניתן לה לעבור לשלב הבא: התרת דמם של החרדים. אנו עדים למסע מתמשך ליצירת דה לגיטימציה ודמוניזציה כלפי הציבור החרדי. מסע שתוצאותיו באים לידי ביטוי באלימות המופנית כלפי חרדים שכל פשעם הוא חזותם היהודית המסורתית".

"העובדה שגוף תקשורת חש בנוח להימנע מהתנצלות פומבית בעקבות פרסום משחק המיועד לגיל הרך כשהמסר המרכזי בו הוא: הרוג בחרדים והצל את הכסף, מעידה כאלף עדים על הקלות בה נתפסת קריאה זו".

יצוין, כי התלונה הוגשה למרות העובדה כי ב'וואלה' הבהירו שמדובר במעידה חד פעמית של עובד זוטר, שטופלה במהירות, וננקטו הצעדים הדרושים בכדי למנוע תופעה חמורה כגון זו בעתיד.
.וואלה דוסים משחק מחשב תלונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד