כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

"הבית היהודי מתנשאים על הפרענקים של ש"ס"

הפרשן אבישי בן חיים במתקפה חריפה נגד הבית היהודי: "הברית בנט–לפיד והכניסה שלהם לכאורה למקומם הטבעי בישראל הראשונה - קצת בלבלו אותם"

מגן על ש"ס, העיתונאי אבישי בן חיים
מגן על ש"ס, העיתונאי אבישי בן חיים



ארץ מפולגת: מאבקי דת ומדינה, מאבקי חרדים ודתיים-לאומיים ומאבקי מזרחיים ואשכנזים – הכול נבלל לעיסה אחת של מדון ומריבה. על רקע המגעים בין ש"ס ומפלגת 'הבית היהודי' אודות זהות הרבנים הראשיים וההיקלעות למבוי סתום, כותב אבישי בן חיים, פרשן מוערך לענייני חרדים, דברים קשים כנגד המפלגה הדתית-לאומית.

בדף הפייסבוק שלו כותב בן חיים: "הבית היהודי וההתנשאות על שס. נכנסו לסחרור גבהים מבהיל בציונות הדתית עם ההתנשאות שלהם על הפרענקים של שס. הברית בנט – לפיד והכניסה שלהם לכאורה למקומם הטבעי בישראל הראשונה, קצת בלבלו אותם. ומה עכשיו? עכשיו הם מביעים אי נוחות מוסרית משס כי דבק בה רבב. אז צריך לעשות סדר: מאד מרשים שבציניות הדתית לא סולחים על מעשים משנות השמונים, שעל אודותיהם הורשע דרעי".

בן חיים מאשים את הציבור בעלי הכיפות הסרוגות בפגיעה בערבים חפים מפשע: "אם כבר לא סולחים פה על חטאים משנות השמונים אז צריך להזכיר שכל חטאי ופשעי ש"ס לא מתחילים לדגדג את השפל המוסרי למשל של תוכנית 'המחתרת היהודית' בכיכובם של מיטב בניה של הציונות הדתית לפוצץ חמישה אוטובוסים עם אזרחים ערבים, גברים נשים וילדים. מי שבא.

"ואם רוצים לדמגג ולדבר על ההווה (ומתעלמים מבוגרי המחתרת דאז בתפקידי מפתח היום, כי ביהדות יש מושג של תשובה על חטאים משנות השמונים), אז יכול להיות שהבעיה המוסרית עם שס היא אחרת: התביעה על ש"ס היא בכלל הפוכה. איך ש"ס מוכנה לשתף פעולה עם הציונות הדתית, אחרי שמקרבה של זו ממשיכים לצאת בני נוער מישיבה אידיאולוגית מרכזית ולתקוף ערבים חפים מפשע. למשל. ועוד ועוד ועוד. העט תתבאס ותתבייש מלכתוב".

בן חיים גם מבהיר כי הדתיים לאומיים מעולם לא הצטיינו בשמירה מרבית על החוק הישראלי כשבאו לממש את מטרתם: "והעניין הזה של לעבור על החוק. מישהו בציונות הדתית באמת רוצה לפתוח את הסוגיה ולעשות השוואה בין הפרות החוק בדרך להקמת מפעלות שס, לבין הפרות החוק
בדרך להקמת מפעל ההתנחלויות?".

הסיבה: מזלזלים במזרחיים

למרות העובדה כי גם בין המפלגה החרדית-אשכנזית 'יהדות התורה' לבין 'הבית היהודי' היחסים לא משופרים, תולה בן חיים את היחס לש"ס בהתנשאות של אשכנזים על בני עדות המזרח: "יכול להיות שיש כאן משהו יותר עמוק. נדמה שבציונות הדתית יש מי שלא מסוגלים לשיח עם מזרחים שמגיעים מעמדה שוויונית, לכן הם לא יודעים איך לאכול את דרעי. לכן גם הרב אמסלם לא מצא עצמו לבסוף בבית היהודי, כי הגיע מתוך עמדה שוויונית ולא הבין שמבחינתם הוא פרענק מחמד (איך בנט, כמו מפאיניק שבא למימונה בשנות השבעים, הצהיר בחוצפתו שלא מדעת, כשהתחיל את המרוץ ואף אחד לא ידע מיהו: ''אנחנו נצרף את הרב אמסלם". נצרף. לא חלילה 'נשתף פעולה', 'נחבור', 'נאחד כוחות'.).

"יש בהם רבים מידי שלא מסוגלים לעכל מזרחי שהם לא יכולים להתנשא עליו. הם מסוגלים להסתחבק עם נהג מונית מזרחי או להתלהב ממזרחים ממרומי הגרעין התורני ציוני דתי שהגיע לעזור לילידים ("איזה אותנטיים הם")".

אריה דרעי, יו"ר ש"ס החדש, מרבה להוציא את השד העדתי ולנסות להצביע על אפליה שעדיין קיימת, לדבריו, בחברה הישראלית.

במערכת הבחירות ספר את כמות העיתונאים בגלי צה"ל ומיינם לאשכנזים ומזרחיים. לאחר הבחירות התמקד בבחירות הדמויות שיתנוססו על השטרות החדשים וטען כי כולן ממוצא אשכנזי.
אבישי בן חיים שס הבית היהודי מזרחיים הציונות הדתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד