ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

"הילדים החרדים לומדים בקונטיינרים של עגבניות"

עו"ד יואב ללום תקף בוועדת החינוך: "כל האחראים על החינוך החרדי נמנים על המגזר האשכנזי" • "במכרז למנהל האגף היתה דרישה: רצויה ידיעת האידיש"

ניר ברקת
ניר ברקת

למתקפה שכזו לא ציפה ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, בטח לא ביום ירושלים.

אבל הבוקר, במהלך דיון מיוחד בוועדת החינוך, בראשות ח"כ עמרם מצנע, לרגל 'יום ירושלים', מצא עצמו ראש העיר תחת מתקפה משולבת של ח"כ משולם נהרי מש"ס ועו"ד יואב ללום, יו"ר עמותת נוער כהלכה.

ללום התמקד באפליה. לכאורה, הציג ברקת את ההישג ואת הצלחת מודל מנח"י לטיפול באפליה - מודל אותו מבקשים להעתיק גם לשאר ערי הארץ. ללום טען, כי אמנם באופן רשמי קטן מספר הבנות שאינן משובצות בבתי ספר, אך באופן מעשי בעיית האפליה לא נפתרה בבירה.

"הבעיה העיקרית של מנהל החינוך בירושלים בכלל ובאגף לחינוך חרדי בירושלים בפרט, היא
פוליטיזציית היתר של אגף החינוך", טען ללום, והביא כדוגמה את מחזיק תיק החינוך, יצחק פינדרוס, את מנהל האגף איתמר בר עזר, פלוס ארבעת סגניו - שכולם נמנים על המגזר האשכנזי ומזוהים פוליטית רק עם יהדות התורה - אגודת ישראל ודגל התורה, תוך שיש התעלמות קשה מהמגזר הספרדי וממגזרים נוספים.

"במכרז שבו התמנה איתמר בר עזר למנהל האגף, היתה דרישה של 'רצויה ידיעת שפת האידיש'״, הזכיר ללום.

עו״ד ללום גם סקר את אי העשייה, מבחינתו, של העירייה בנושא האפליה והסביר מדוע השיטה של הטיפול כיום משמרת את האפליה ואינה מטפלת בה. עו״ד ללום הוסיף: "בשם עמותת נוער כהלכה ורבניה אני אומר: ניר ברקת נכשל בטיפול באפליה העדתית במגזר החרדי״.

ללום אף הוסיף טיעונים בדבר המחסור בכיתות לימוד במגזר החרדי, ובמתן אוטונומיה מירבית בתחום החינוכי לימודי, ובהתנגדות לכפיית ליבה לא מותאמת על החינוך החרדי.

עו"ד ללום שחזר את הדברים בשיחה עם 'בחדרי חרדים' ואמר: "למה למגזר הערבי התירו ליצור תוכנית ליבה משל עצמו, ואילו לחינוך החרדי אסור?"...

ללום מוסיף ומספר, כי בוועדה טענו על מצוקת המבנים במגזר החרדי, בו נאלצים ללמוד "בקונטיינרים של עגבניות", ומספר כי גם משולם נהרי הצטרף אליו בביקורת קשה נגד העיריה.

נהרי סיפר כי השיג תקציב מיוחד לטיפול בנוער נושר, "אך התקציב הועבר בצינורות האחוריים לסמינרים 'מפלים'".

מ"מ האגף לחינוך חרדי, גרשון בינט, הוסיף בדיון: "ההתקדמות בטיפול באפליה והתערבות העיריה במשרד החינוך היא הרבה בזכות 'הטרטורים של ללום'".
ועדת החינוך ניר ברקת יואב ללום משולם נהרי אפליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד