ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

אייכלר מציע: הוואקף ישמור על קדושת הכותל

בעימות נוקב מול נציגי הרפורמים ונשות הכותל תקף אייכלר את נציגי המשטרה שאינם שומרים על זכויות המתפללים למחות • "יושבים על סיר הבשר ומעוררים מלחמה"

ח"כ אייכלר. צילום ארכיון
ח"כ אייכלר. צילום ארכיון

בדיון על נשות הכותל שהתקיים בוועדה למעד האישה בכנסת, הופיע נציג המשטרה שציין כי "בהוראת בית המשפט המשטרה תגן על נשות הכותל".

ח"כ ישראל אייכלר, שנכח בדיון, הקשה: "מי יגן על רבבות נשים צדקניות ומליוני יהודים בארץ ובעולם המאמינים בה' השוכן בציון, ובאים להתפלל בקביעות ובנאמנות ליד הכותל המערבי?" אייכלר דרש מהיועץ המשפטי של המשטרה להגן על המתפללים ועל זכות המחאה והזעקה שלהם. "אל תעיזו להפעיל אלימות שלטונית נגד מתפללים במקום הקדוש ביותר לעם היהודי. אל תבואו להכותם ולעצרם בבית התפילה שלהם", אמר.

היועץ המשפטי של המשטרה התחמק מתשובה מחייבת. ובמקביל, חברי כנסת אחרים שהשתתפו בישיבה, דרשו ממנו לפעול באלימות נגד המתפללים שיפריעו ל'נשות הכותל' לקיים את פסיקת השופט סובול, המאפשרת להם לחלל את הכותל המערבי.

אחד הטיעונים שהשמיעו נציגי הרפורמים, היה כי החיילים שכבשו את הכותל לא היו אורטודוקסים, אייכלר הגיב כי החיילים הללו גם לא היו רפורמים. "כשאבי שיחי' הגיע לפני 46 שנה כמתנדב חברא קדישא יחד עם הצנחנים אל הכותל המערבי, הרפורמים ישבו ויושבים עדיין על סיר הבשר באמריקה. הם שולחים כספים לפרובוקטורים בארץ, לעורר מלחמה ושפיכות דמים ליד הכותל המערבי. אנחנו לא ניתן להם את התענוג הזה", הגיב בחריפות.

בהמשך ניסה אייכלר לברר האם הוואקף המוסלמי מסכים שהרפורמים יעלו בטליתות להר הבית, ומדוע המשטרה לא תבוא להגן עליהם גם שם. "אולי צריך לתת למוסלמים לשמור על קדושת הכותל, ואז המשטרה ובתי המשפט החילוניים ידעו לכבד אותם", הציע בסרקזם.
כותל אייכלר רפורמים נשים משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד