י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

"לפיד מדבר על תעסוקת חרדים, אך פוגע בהם קשות"

תנועת 'טוב' מוחה בחריפות על גזרות האוצר: "הנפגעים הגדולים ביותר מהצעת התקציב - הם ציבור החרדים העובדים" • "כמעט ואין תחום שבו לא יקצצו להם"

ורדיגר. צילום ארכיון
ורדיגר. צילום ארכיון



הצעת התקציב החדשה של האוצר – שהוצגה הבוקר (ג), פוגעת בצורה דרמטית וחמורה דווקא במגזר החרדים העובדים בישראל, כך טוענת התנועה המייצגת את הציבור הזה - 'טוב'.

"משפחה של חרדים עובדים", אומר עו"ד אריאל דרעי, מנכ"ל התנועה, "מאופיינת בכך שזו משפחה ברוכת ילדים, שבה אבי המשפחה או שני בני הזוג - עובדים.

"משפחה כזו נמצאת נפגעת בצורה חריפה מהצעת התקציב של האוצר: היא נפגעת מקיצוץ בקצבאות לילדיה, היא נפגעת מעלייה בשכר הלימוד לילדיה - בשל קיצוץ ההקצבות למוסדות תורניים, היא נפגעת מהפסקת השתתפות המדינה בטיפולי שיניים לילדים, ומשום שמדובר במשפחה עובדת - היא גם נפגעת מעליית מס ההכנסה, מביטול נקודת הזיכוי על לימודים אקדמיים, מצמצום התמיכה במעונות יום לאם עובדת, ועוד קיצוצים בשכרו של העובד. למעשה אין כמעט תחום שבו אנו לא מוצאים את עצמינו נפגעים".

"מה שעוד יותר מקומם", אומר דרעי, "הוא שאין בהצעת התוכנית שום דבר שנועד לסייע בתעסוקת חרדים, שום קצה אור לביטול אפליית חרדים בשירות הציבורי ובשוק הפרטי. שום חוק לעידוד מעסיקים להעסקת חרדים, שום התייחסות להכשרה מקצועית ואקדמית, כלום. אפס".

יו"ר תנועת 'טוב', חנוך ורדיגר, הצהיר כי התנועה תנקוט בפעולות מחאה, בשם המגזר הנפגע ביותר מתוכנית האוצר החדשה.

"לא ייתכן", אומר ורדיגר, "שמצד אחד שר האוצר יאיר לפיד מדבר גבוהה גבוהה על הצורך לשלב חרדים בשוק העבודה, עושה את הנושא הזה קרדום לחפור בו, אך מצד שני מזיק ופוגע בשילוב חרדים בשוק התעסוקה.

"ואיפה המפלגות החרדיות שהבטיחו לסייע לחרדי העובד? הן עסוקות במאבק המיותר וחסר התוחלת במירוץ לרבנות הראשית. יש נושאים הנוגעים לאלפי משפחות בישראל וזה הנושא הדורש את מלוא תשומת הלב של המפלגות החרדיות", הוא אומר.
תעסוקה חרדים יאיר לפיד גזרות טוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד