י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לסייע לפליטים מאוקראינה

ארגונים יהודיים נפגשו עם נציגי ממשלת מולדובה

נציגים ממספר ארגונים יהודיים בהם אגודת ישראל, OU, וגופים נוספים, הגיעו לקישינב בירת מולדובה על מנת לעמוד מקרוב על משבר הפליטים מאוקראינה ולבחון את דרכי הסיוע לפליטים היהודים

ארגונים יהודיים נפגשו עם נציגי ממשלת מולדובה
ארגונים יהודיים נפגשו עם בכירים במולדובה צילום: באדיבות המצלם

משלחת ממספר ארגונים יהודיים בעולם, הגיעה לקישינב בירת מולדובה בהזמנתו של הרב פנחס זלצמן רבה של מולדובה. 

הסיור נפתח במתחם הקהילה, שם שוכן המטה המרכזי של פעילות הסיוע של הקהילה היהודית בקישינב לפליטים מאוקראינה. נציגי המשלחת, השתתפו בפגישה בחפ"ק של הקהילה יחד עם הרב פנחס זלצמן שמפקד על כל פעילות הסיוע. המשלחת נחשפה לפעילות הענפה ולמספרים העצומים של ארוחות חמות שיוצאות מידי יום למתחמים הפליטים שמנהלת הקהילה וכן לצוותי החילוץ והפליטים בגבולות.

לאחר הביקור במטה הקהילה, יצאה המשלחת למתחם האוהלים לפליטים הסמוך לבניין הקהילה היהודית ולמלונות ברחבי העיר בהם משוכנים הפליטים. חברי המשלחת שוחחו עם קשישים, ילדים ואימהות שנמלטו מאימת המלחמה באוקראינה ונקלטו בחום ובמסירות על ידי הקהילה היהודית של קישינב. המשלחת ביקרה גם בבית חב"ד המקומי בראשות השליח הרב זושא אבלסקי ובמתחם הפליטים של קהילת JCC יחד עם נשיא הקהילה מר אלכסנדר בלינקיס.

את הסיור חתמה המשלחת במפגש מיוחד לדיון עם נציגים בכירים מלשכתה של נשיאת מולדובה והממשלה המקומית. בדיון העלו נציגי הארגונים היהודיים אפשרויות שונות לשיתוף פעולה עם הממשלה על מנת לאפשר הזרמת סיוע מהיר וגדול יותר לטובת הפליטים. גם נציגי הממשלה הביעו נכונות רבה לסייע, ואף התחייבו להקל על אתגרים בירוקרטיים בעיקר בכל הנוגע להכנסת מזון וסיוע הומניטרי בגבולות.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה פליטים מולדובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד