י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בצל הכאוס העולמי

"כל האזור רעד": צפון קוריאה שיגרה שוב טיל בליסטי

קוריאה הצפונית שיגרה הלילה טיל בליסטי לכיוון מזרח, ככל הנראה כחלק מניסוי, כך הודיעו גורמים צבאיים בקוריאה הדרומית וביפן, הטיל הגיע לגובה של 600 ק"מ ולטווח של 300 ק"מ, ובאזור חוששים שצפון קוריאה מנצלת את הפלישה הרוסית לאוקראינה בכדי לחמוק מסנקציות

"כל האזור רעד": צפון קוריאה שיגרה שוב טיל בליסטי
שיגור הטיל בצפון קוריאה צילום: באדיבות המצלם

קוריאה הצפונית שיגרה טיל בליסטי ארוך טווח, כך הודיע הבוקר צבא קוריאה הדרומית. לפי סוכנות הידיעות רויטרס, מדובר בטיל הבין יבשתי הראשון ששוגר מהדיקטטורה של קים ג'ונג און מאז שנת 2017.

משמר החופים היפני הודיע כי הטיל נחת בשעה 15:44 שעון יפן, 140 ק"מ ממערב למחוז אאומורי שבצפון יפן. עוד עדכנו הרשויות ביפן כי הטיל עף למרחק 1,100 קילומטרים במשך 70 דקות, והגיע לגובה של 6,000 קילומטרים. סגן-שר הבטחון היפני אמר כי ייתכן שהטיל הצפון-קוריאני הוא דגם חדש של טיל בין-יבשתי.

השיגור המדובר הרעיד את קוריאה הדרומית - ולא רק אותה. הנשיא, מון ג'יאה-אין, כינס ישיבה של המטה לביטחון לאומי במדינה וכן גינה בחריפות את המהלך: "קים הפר את המוריטוריום על שיגור טילים בליסטיים בין-יבשתיים". ממשלת יפן גינתה: "הפרובוקציה הצפון-קוריאנית במהלך משבר אוקראינה – בלתי מתקבלת".

״השיגור שביצעה צפון קוריאה הוא המשמעותי ביותר שביצעה אי פעם. הנתונים הרשמיים שפורסמו עד כה מלמדים כי מדובר בטיל בין-יבשתי, ככל הנראה אותו טיל שנראה לראשונה במצעד הצבעים שנערך בפיונגיאנג בשנת 2020״, מסביר ל-israeldefense, טל ענבר, עמית מחקר בכיר ב- MDAA, השדולה האמריקאית להגנה מפני טילים (Missile Defense Advocacy Alliance) וחוקר את נושא הטילים בצפ"ק מזה שנים. 

״הנתונים מצביעים על הצלחת השיגור ואם מדובר באותו טיל ענק, אלה שהטילו ספק, התבדו. לצפ״ק יש יכולת תקיפה גלובלית אמיתית ואמינה עם נשק גרעיני. לאחרונה דווח על שיגור כושל עליו לא הצהירה פיונגיאנג, וסביר להניח כי מדובר באותו טיל. 

״השיגור מגיע לקראת היום החשוב ביותר בלוח השנה של צפון קוריאה - 12 באפריל. לא מן הנמנע שבקרוב נראה שיגור נוסף, ולא רק של טיל בליסטי. קים ביקר לאחרונה במרכז שיגור החלל של קוריאה הצפונית, וכדאי לזכור שבעוד בתחום הטילים הבליסטיים אנו עדים להתפתחויות מרשימות ולקצב מסחרר של ניסויים, בשיגור לחלל איננו מכירים דבר מלבד המשגר ​​המיושן בעל טכנולוגיית המנוע החלשה וביצועים מוגבלים. 

״אני מעריך שבמקביל לפיתוח הטילים ההתקפיים, צפון קוריאה פיתחה משגר לוויינים חדיש המנצל את המנוע הרקטי החזק שכבר מותקן בטילים הבליסטיים, וכי שיגור בכורה - או לפחות הקדמה. של המשגר ​​החדש צפוי בעתיד הלא רחוק.״ 

צפון קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד