י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

נהרי זועם על העסקונה: "יש בירושלים אפליה"

משולם נהרי מאשים את העסקנים החרדים בעיריית ירושלים בשחיתות: "מפלים בין ילד לילד" • "תקציב שיועד לנוער נושר עבר לסמינר יוקרתי - כי אולי בת תנשור בעתיד"

יאיר נהרי. צילום: ארכיון
יאיר נהרי. צילום: ארכיון



כאשר כיהן כשר בממשלת ישראל נהג ח"כ משולם נהרי לעבוד בשקט, בלי דיבורים. כעת, משהפך לח"כ, הוא שב לגישה המסורתית: דיבורים, דיבורים ושוב דיבורים.

כשמשולם נהרי פותח פה זה עשוי להלחיץ כמה וכמה אנשים, כי את מה שמשולם יודע, לא רבים יודעים. הוא המומחה הש"סי לקריאת ספרי תקציב ושאר מיני חוקי הסדרים, הוא האבא הכלכלי של רשתות החינוך של ש"ס, הגם שעד היום איש לא שמע על כך.

זמן קצר לאחר שעזב את ועדת החינוך, שם שפך קיתונות של רותחין על התנהלות עיריית ירושלים, תפסתי איתו שיחה נרחבת במטרה להבין מה עורר את זעמו.

"בעצם תקפתי את עיריית ירושלים ביום חגה, כי אני חושב שאין להם כל סיבה לחגוג בעוד הם מפלים בין ילד לילד", אומר ח"כ נהרי חד משמעית. "יש שם ילד שווה יותר, וילד שווה פחות. חוק נהרי בא לעשות שויון, והנה דווקא אצלנו, תחת מנהל חרדי, אין שוויון!"

עוד בנושא:
"הילדים החרדים לומדים בקונטיינרים של עגבניות"

זה מכבר שב וביקש שגם רשת מעין החינוך התורני תעבור למנח"י ולא תהיה כפופה למנח"ח (מנהל חינוך חרדי). "לא יתכן שכל החרדים יהיו כפופים לאותו גוף, ובתוכו יפלו בין ילד לילד כשראש העיר משאיר לנו 'תשברו את הראש ביניכם'".

נהרי דורש בדיקה מלאה של תקציב מנח"ח ושל אופן חלוקתו.

"דאגתי לתקוע את הכסף, כדי שלא יצ'פר סתם מוסדות"

• אתה מפנה אצבע מאשימה למי? לראש העיר ניר ברקת? למחזיק תיק החינוך?

"בראש ובראשונה לראש העיר, כי הוא זה שצריך לעשות סדר! הוא זה שצריך לדאוג לילדי ישראל ולא להסתפק באמירות של תסתדרו ביניכם".

"בשעתו נפגשתי עם ראש העיר וביקשתי ממנו להעביר את מעין החינוך התורני למנח"י. הבטיחו לי 'כן, כן', אבל הדברים נכנסו מאוזן אחת ויצאו מאוזן שניה. עכשיו יותר אינני מתכוון לשתוק".

למשולם יש בטן מלאה על נושא נוסף, כואב לא פחות, והוא קשור לנוער נושר בקהילה. הוא מספר כי ש"ס, מתוך הכרה בחשיבות הנושא, הקצתה 30 מיליון שקלים לטיפול בנוער חרדי נושר. 10 מיליון מתוכם רק לעיר ירושלים. הוא עצמו דאג להתאים את המודלים לדרישות משרד הרווחה, והשיג את אישור המשרד.

"והנה בעירית ירושלים, במקום לקחת את הכסף למטרה שלשמה יועד, ניסו להסיט אותו לייעודים אחרים, שלא על פי המודלים".

אני לוחצת עליו לתת דוגמה, הוא מעדיף שלא להיכנס לדוגמאות, אבל מוכן לתת אחת בלבד. "לדוגמה: סמינר יוקרתי... שבו בודקים כל תלמידה שלושה דורות אחורה... ונתנו להם כסף 'על שם העתיד'. אמרו, אולי מישהי תנשור שם פעם... ככה חילקו את השלל".

שוב אני מנסה לשמוע מפיו שמות של האשמים, ולא מצליחה. מבחינתו, "הכול זה העירייה והעומד בראשה. הוא מינה את האנשים לחלק את הכסף, האנשים האלו לא צמחו מאליהם".

בסופו של יום הוא נאלץ לעכב חלק מהכסף, לאחר שהבין שהוא לא יעבור לנערים הנזקקים לו כאוויר לנשימה. "נוצר מצב שיש לנו מאות נערים שמסתובבים ברחוב ללא מסגרות, חלקם היו במסגרות שנסגרו מהיעדר תקציב, והכספים עצמם תקועים! הציבור החרדי סובל מנשירה, שהולכת וגדלה, הנערים הללו זועקים לעזרה, למודלים שיתאימו להם, ש"ס הכירה בחשיבות הנושא והקצתה לו משאבים, אך לצערי התנהלות גורמים שונים בעירית ירושלים הרסה את כל זה".

• כל זה חוקי?

"זה לא תקין, בלשון המעטה. אני לא פניתי למבקר המדינה כי לא רציתי לגרום לחילול ה', אבל דאגתי לתקוע את הכסף. העדפתי להעביר אותו לישובים שבהם כן מבצעים פעולות עבור הנוער הנושר ולא מייעדים אותו כדי לצ'פר מוסדות".
משולם נהרי עיריית ירושלים תקציב מנח''ח מנח''י

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד