כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
מתבוססים בבוץ האוקראיני

דיווח: חייל רוסי דרס את המפקד עם טנק במחאה

חייל רוסי דרס את המפקד שלו עם טנק במחאה על מספר האבדות העצום שספגה יחידתו באוקראינה, כך טען עיתונאי אוקראיני. הדיווח מגיע בעקבות תיעוד בו לכאורה נראה קולונל רוסי, יורי מדבדב, מפונה לבית חולים לאחר שסבל מפציעות קשות ברגליו

דיווח: חייל רוסי דרס את המפקד עם טנק במחאה
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

רומן צימבליוק, עיתונאי אוקראיני שהתגורר ברוסיה, אך נמלט ממנה בינואר האחרון, סיפר כי הקצין הרוסי יורי מדבדב נדרס על ידי אחד מחייליו שזעם על אבדות כבדות שספגה היחידה. כך דווח ה'דיילי מייל'.

צימבליוק כתב בפוסט בפייסבוק כי גדוד הטנקים שלו איבד 1,500 חיילים, כמחצית מכוחו, חלקם מתו וחלקם נפצעו. "חייל, שבחר רגע מתאים במהלך הקרב, דרס את מפקד החטיבה שלו, אלוף-משנה יורי מדבדב, עם טנק, ופצע את שתי רגליו", כתב צימבאליוק בפוסט שלו. "מדבדב נמצא בבית חולים בבלארוס וכבר הוענק לו מדליית אומץ". הוא כתב.

ה'דיילי מייל' מציין, כי לא היה אישור רשמי לטענה, אך סרטון שפרסם מנהיג צ'צ'ניה רמזן קדירוב - בעל ברית קרוב של ולדימיר פוטין, הראה לכאורה את מדבדב מועבר על ידי כוחות רפואה לבלארוס לקבלת טיפול בבית חולים.

לוחם צ'צ'ני אחד - שנלחם עם המשמר הלאומי הרוסי שנמצא בשליטה ישירה של פוטין - אמר לו בסרטון, חכה., מה שלומך בסדר? דבר איתנו", מדבדב ענה: "אני בסדר. מאיפה אתה?". כך דווח ה'דיילי מייל'.

העיתונאי צימבאליוק לא דיווח מה עלה בגורל החייל שנהג בטנק, אך הדיווח מתחבר על הדיווחים כי יש מורל נמוך בקרב כוחות פוטין שהתקדמו לכיוון אוקראינה, אך נעצרו 25 קילומטרים לפני הבירה קייב, וסופגים אבדות רבות.

בנאט"ו מעריכים אתמול. כי 7,000 עד 15,000 חיילים רוסים נהרגו בארבעה שבועות של מלחמה באוקראינה, לשם השוואה, מוסקבה איבדה כ-15,000 חיילים באפגניסטן במשך 10 שנים.

מלחמת אוקראינה רוסיה טנק דריסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד